طالبان: ابراز نگرانی درباره حضور داعش در افغانستان نوعی تبلیغات برای آنها است

تهران- ایرنا- حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره تهدید خارجی «داعش خوراسان» برای اروپا، تاکید کرد که اظهار نگرانی درباره حضور و موجودیت گسترده این گروه تروریستی در افغانستان نوعی تبلیغات برای آنها است.

به گزارش ایرنا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز شنبه در حساب اکس خود نوشت که نگرانی کشورها و نهادهای غربی درمورد موجودیت گسترده داعش در افغانستان و تبدیل‌شدن آن به یک تهدید، بی‌اساس و تبلیغاتی است.

ولادیمیر ورونکوف معاون دبیرکل سازمان ملل در امور مبارزه با تروریسم روز جمعه اعلام کرد که شاخه داعش در افغانستان بزرگترین تهدید تروریستی خارجی برای اروپا است زیرا این گروه در حال افزایش توانایی‌های مالی و تدارکاتی خود است.

مجاهد در واکنش به این اظهار نظر اضافه کرد: نیروهای امنیتی امارت اسلامی در مقابل پدیده داعش در افغانستان مبارزه جدی انجام داده و به آنان ضربه شدیدی وارد کردند.

درحالیکه ورونکوف گفته است که خطر انجام حملات تروریستی توسط شاخه خوراسان داعش در خارج از افغانستان مشخص شده و این گروه تلاش‌های خود را برای جذب نیرو تشدید کرده است، سخنگوی طالبان تصریح کرد: تمام جغرافیای افغانستان تحت تسلط کامل امارت اسلامی است و هیچ گروه خودسر خارجی و داخلی اجازه فعالیت ندارد.

مقام ارشد طالبان در ادامه با اشاره به «وجود امنیت، ثبات و نیروهای امنیتی قوی در افغانستان» افزود: اظهار نگرانی درباره حضور و فعالیت داعش یا دیگر گروه‌ها، نوعی تبلیغات برای آنها است که باید متوقف شود.

وی در پایان تاکید کرد که نباید تلاشی برای تخریب و مغشوش ساختن اذهان عمومی صورت گیرد چرا که طالبان به هیچکس اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه امنیت سایر کشورها استفاده کند یا از سوی افغانستان تهدیدی متوجه دیگران شود.

شاخه خوراسان داعش یک گروه تروریستی در افغانستان است که با نام «دولت اسلامی ولایت خوراسان» شناخته می‌شود. این گروه مسئولیت حمله ماه مارس به یک سالن موسیقی در مسکو را بر عهده گرفت که در آن ۱۴۵ نفر کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha