ساماندهی جاده‌های تربت حیدریه، گروگان اعتباری راهگشا

تربت حیدریه - ایرنا - تربت حیدریه در مرکزیت جنوب استان خراسان رضوی ۷۷۰ کیلومتر راه دارد که ۹۸ درصد آن آسفالته است و این به معنای گذر کردن جاده‌های این شهرستان از مرحله آسفالت، و نیاز آن به نگهداری و ساماندهی است.

به گزارش ایرنا، یکی از جاده های این منطقه، مسیر ارتباطی تربت‌ حیدریه به شهرستان فریمان است که پوشش آسفالت آن در گذر زمان دچار آسیب شده و از سمت "اسدآباد" در بخش "جلگه رخ" تربت حیدریه به سمت فریمان، بیشتر از دیگر بخش‌ها نیاز به ترمیم و بهسازی مسیر دارد.

این جاده حتی در زمینه خط‌کشی حاشیه راه و نصب علائم راهنمایی‌ و رانندگی و دیگر تابلوهای راهنما مشکل و نیاز به ساماندهی دارد تا رانندگان به خصوص در سفرهای شبانه بتوانند با بهره‌گیری از این نشانه‌ها، ایمن‌تر تردد کنند.

یکی از اهالی روستای اسدآباد تربت‌حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت جاده ارتباطی اسدآباد تا فریمان، بسیار نامناسب و دارای خرابی‌های بسیاری است به‌ نحوی‌ که حتی یکبار عبور از این مسیر، خودروها را نیازمند جلوبندی‌ساز می کند.

علی رستمی افزود: عمده خودروهای عبوری از این جاده خودروهای سنگین هستند که بسیاری از کامیون‌هایی که از سمت تربت‌حیدریه قصد عزیمت به مرز دوغارون را دارند، باید از این جاده بگذرند.

ساماندهی جاده‌های تربت حیدریه، گروگان اعتباری راهگشا

وی خاطرنشان کرد: حتی خودروهای سنگینی که از سمت مرز شرقی استان به سوی تربت‌حیدریه و دیگر مناطق می‌روند نیز این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

رستمی که در زمینه تعمیر خودرو فعال است، اضافه کرد: عبور از این مسیر، با توجه‌ به خرابی‌های بسیاری که دارد، توصیه نمی‌شود و حتی شمار زیادی از خودروهای عبوری از این مسیر دچار ترکیدگی لاستیک شده و یا واژگون شده‌اند.

این روستایی تربت حیدریه افزود: مسیر اسدآباد به "رباط سفید" که به مشهد منتهی شده و از آن به‌ عنوان جاده قدیم مشهد یاد می‌شود، نیز وضعیت بسیار اسفناکی دارد.

عضو شورای اسلامی روستای اسدآباد بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه در خصوص وضعیت مسیر این روستا به شهرستان فریمان گفت: تردد در این مسیر به‌خاطر خرابی‌های بسیار آن برای خودروها بسیار چالش‌برانگیز است.

مهدی رمضانی خاطرنشان کرد: این مسیر بیش از هشت سال است که نیاز به ترمیم و روکش اساسی آسفالت دارد اما به علت بی توجهی به این امر،‌ اکنون خودروهای عبوری از این مسیر ناگزیر با حرکات مارپیچ و زیگزاگی حرکت می کنند که این رفتار منجر به حوادث بسیاری می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین خرابی این مسیر مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان تربت‌حیدریه است، گفت: برخی از خودروهای محلی حتی وقتی به حوالی روستای احمدآباد خزایی می‌رسند، سرنشینان خود را پیاده می کنند تا با پای پیاده ادامه مسیر دهند.

عضو شورای اسلامی روستای اسدآباد اشاره کرد: مدتی پیش یک خودرو وانت که تلاش داشت در چاله‌ها و خرابی‌های آسفالت نرود چپ کرد و مدتی است راننده آن زمین‌گیر شده است.

ساماندهی جاده‌های تربت حیدریه، گروگان اعتباری راهگشا

رمضانی ابراز کرد: هفته گذشته یک خودرو پژو برای فرار از افتادن در چاله‌های جاده، ناگاه تغییر مسیر داد که این حرکت موجب برخورد آن با خودرو دیگر شده و جان راننده و سرنشینان آن را گرفت.

وی تأکید کرد: وضعیت مسیر اسدآباد به رباط سفید نیز بسیار نامناسب است که این وضعیت نابسامان بارها به اداره راهداری تربت‌حیدریه گزارش شده است.

این عضو شورای اسلامی روستای اسدآباد افزود:‌ حتی از اداره راهداری خواستیم تا آسفالت این مسیر را بتراشد تا مسیر خاکی شود چرا که جاده خاکی بهتر از وضعیت کنونی آسفالت این مسیر است.

رمضانی افزود: امیدواریم اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی و شهرستان تربت‌حیدریه برای اصلاح وضعیت این مسیرها اقدام شایسته‌ای انجام دهند.

سرپرست بخشداری جلگه رخ نیز با اذعان به وجود اشکالات و ایرادهای زیادی در جاده ارتباطی مزبور گفت:‌ بخشی از مسیر تربت‌حیدریه به شهرستان فریمان به‌خصوص پس از روستای اسدآباد حتی از وجود علائم راهنمایی بی نصیب است.

غلام‌حیدر جعفری خیرآباد ادامه داد: بارها در خصوص نیازمندی‌های این مسیر با اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تربت‌حیدریه مکاتبه شده است تا نسبت به برطرف کردن مشکلات این مسیر اقدام کنند که امیدواریم اقدامی عملیاتی انجام شود.

ساماندهی جاده‌های تربت حیدریه، گروگان اعتباری راهگشا

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تربت‌حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت برخی مسیرهای شهرستان حتی بدتر از جاده اسدآباد به فریمان است که با توجه‌ به محدودیت‌های بودجه‌ای باید بر اساس اولویت‌ها کار کرد.

علی‌اصغر کرباسی افزود:‌ دست کم ۲۵۰ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان، که معادل یک‌سوم از راه‌های تربت‌حیدریه را شامل می‌شود، نیازمند مرمت و بهسازی است.

وی افزود: با توجه به برآورد صورت گرفته، هزینه بهسازی این میزان راه‌های شهرستان نیازمند تأمین اعتباری بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال است و حال آنکه سالانه حدود ۱۰ درصد این رقم در کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان به حوزه راهداری اختصاص می‌یابد.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha