۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85563493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشتمین سوگواره تعزیه زرندیه برترین‌های خود را شناخت

ساوه - ایرنا - هشتمین سوگواره تعزیه زرندیه بامعرفی نفرات برتر در ۱۱ بخش به کارخود پایان داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشتمین سوگواره تعزیه این شهرستان ۱۰ اجرا توسط ۱۰ گروه داشت که اجراها توسط مسیح اله کریمی، مجید حاج زکی و سید حسن شهیدیان هیات داوران ارزیابی شد.

احمد جوانمرد اظهار کرد: در بخش شبیه خوان پیشکسوت یعقوب سلمانیان ، علیرضا صدرالدینی و حسین آتشکار رتبه های اول تا سوم کسب کردند و در بخش شهادت خوان برتر هم رتبه اول به حسین حسینخانی ، رتبه دوم به صورت مشترک به محمدتنها و منصور اوتادی و رتبه سوم نیز به رحیم مطیع رسید.

وی با اشاره به اینکه رتبه های اول تا سوم بخش مخالف خوان سرپا نیز به ترتیب به جعفر میریان ، حسین جالینوس و سوم مشترک به مصطفی فغانی و حسین پیوسته رسید افزود: مرتضی مهری و مهدی امیرحسینی به عنوان شایسته تقدیر این بخش شناخته شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه یادآور شد: ابوالفضل سعادت ، مصطفی ستاری و مصظفی پژند رتبه های اول تا سوم بخش مخالف خوان تخت، محمدباقر افرادی ، عرفان محمدی به ترتیب رتبه های اول تا دوم بخش امام خوان را کسب کرند و رتبه سوم هم به صورت مشترک به سید رحیم کشفی و حسین کاویانی رسید.

وی افزود: در بخش جوان خوان رتبه اول به محمد فاضل اوتادی ، دوم مشترک به علی موسوی و علی دبیری و سوم به محمدرضا راسخ رسید و ابوالفضل ملازم معصومی ، دوم مشترک به هاشم تنها و امیرکمالی و امین ساعدی به عنوان برترین های بخش زنانه خوان شناخته شدند.

جوانمرد برترین های بخش بچه خوان را شامل امیرمهدی موسوی زاده ، سیدمحمد سجاد کشفی ، محمد سبحان پیوسته وبنیامین میرگلو بیات اعلام کرد و گفت: در بخش موافق خوان مکمل نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب شامل سیدعلیرضا کشفی، مجید مسرور و حمزه اوتادی معرفی شدند.

وی گفت: در بخش مخالف خوان مکمل نیز محمدرضا رمضانلو به عنوان رتبه اول، مسعود شهلا وامیررضا موسوی زاده به عنوان دوم مشترک و ابوالفتح فاتح به عنوان رتبه سوم معرفی شدند.

وی گفت: در بخش موزیک نیز رتبه های اول تا سوم شیپور به علی تنها، سالار فیروزی و سعید حسینی، رتبه های برتر طبل به امیر عباس افرادی ، امین اوتادی و محمد جواد ساعدی رسید.

جوانمرد یادآور شد: سوگواره هشتم به مدت یک هفته با حضور ۱۰ گروه تعزیه خوانی از نقاط مختلف شهرستان از جمله مامونیه، پرندک، زاویه،پیک، عین آباد، امیرآباد، زرندکهنه و خورشیدآباد برگزار شد.

وی اجرای تعزیه به دو زبان فارسی و ترکی، استقبال قابل توجه علاقمندان از اجراهای سوگواره و اجرای مجالس تعزیه غریب را از ویژگی‌های این سوگواره اعلام کرد.

در این دوره هر شب دوگروه‌ تعزیه خوانی به اجرای مجالس تعزیه مختلف از جمله مجلس شهادت امام حسین(ع)، مجلس شهادت حضرت عباس (ع)، مجلس شهادت حضرت عابس و شوذب(ع)، مجلس شهادت حضرت وهب(ع)، مجلس شهادت طفلان حضرت زینب(س)، مجلس شهادت حضرت علی اکبر(ع)، مجلس شهادت حضرت قاسم(ع) و مجلس شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha