۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85563522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجدید میثاق با دردانه حضرت اباعبدالله در حرم عبدالعظیم حسنی+فیلم

شهر ری - ایرنا - تجدید میثاق با دردانه حضرت اباعبدالله در همایش جهانی "سه‌ساله‌های‌حسینی" در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد . 

به گزارش ایرنا ، همایش جهانی "سه‌ساله‌های‌حسینی" روز شنبه به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور دختران و خادمان حرم برگزار شد .

تجدید میثاق با دردانه حضرت اباعبدالله در حرم عبدالعظیم حسنی

امروز بیستم مرداد سالروز شهادت حضرت رقیه دختر سه ساله امام حسین (ع) است و این طفل خردسال سه ساله یکی از مظلوم‌ترین شهدای واقعه کربلا است.

حضرت رقیه سلام الله علیها یکی از اسرای واقعه کربلا بودند که پس از دیدن سر مبارک پدرش حضرت حسین بن علی (ع)، به شهادت رسیدند.

تجدید میثاق با دردانه حضرت اباعبدالله در حرم عبدالعظیم حسنی

حضرت رقیه سلام الله علیها پس از شهادت امام حسین (ع) به همراه سایر اعضای خانواده اهل بیت علیهم السلام به اسارت درآمدند و ابتدا به کوفه و سپس به سرزمین شام برده شدند. در یکی از شب‌های اسارت، حضرت رقیه (س) در ویرانه‌های شام سراغ پدرش را می‌گرفت. در آن لحظه، صدای شیون اسرا به گوش یزید رسید و فرمان داد تا سر بریده آقااباعبدالله الحسین (ع) را به میان اسیران ببرند. دیدار رقیه با سر پدر، منظره‌ای غم‌انگیز و سوزناک بود و او پس از مشاهده این صحنه و فشارهای روحی و جسمی و شرایط سخت اسارت، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حضرت رقیه در چند سالگی به شهادت رسید

حضرت رقیه (س) در سن سه سالگی به شهادت رسیدند. این مسئله نشان‌دهنده مظلومیت و معصومیت ایشان در برابر ظلم‌ها و ستم‌هایی است که به خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) روا داشته شد.

محل شهادت حضرت رقیه کجاست

محل شهادت حضرت رقیه (س) در خرابه‌های شام، دمشق امروزی بوده است. هم‌اکنون حرم حضرت رقیه (ع) که به نام مسجد السیدة رقیة نیز شناخته می‌شود، بر روی مزار رقیه بنت الحسین علیه‌السلام بنا شده و در نزدیکی مسجد اموی شهر دمشق بوده و به عنوان یکی از مراکز زیارتی مهم شیعیان به شمار می‌آید. مقبره مطهر ایشان تاکنون چندین بار مرمت شده و به عنوان یکی از نمادهای مقاومت و مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha