۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85563533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هریس بهترین نتیجه را برای دموکرات‌ها در یک ایالت کلیدی کسب کرد

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدیدنشان می‌دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها و معاون جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا توانسته در یک سال گذشته، بالاتری رای را برای حزب دموکرات در ایالت کلیدی نوادا کسب کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، هفته نامه نیوزویک نوشت: کامالا هریس که از زمان آغاز کارزارهای انتخاباتی اش بعد از کناره گیری بایدن از رقابت ها،دستاوردهایی را در نظرسنجی ها کسب کرده است در ایالت کلیدی نوادا با ۵.۶ درصد اختلاف از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان جلو افتاده است.

نظرسنجی مستقل نوادا که با مشارکت دانشگاه کلمبیا انجام و نتیجه آن روز جمعه منتشر شد، نشان می دهد که از زمان نظرسنجی اکتبر (مهر) گذشته مورنینگ کانسالت و بلومبرگ که نشان داد که بایدن با اختلاف ۳ درصد از ترامپ در این ایالت جلوتر است، نظرسنجی اخیر بهترین نتیجه را برای نامزد دموکرات ها رقم زده است.

هریس بهترین نتیجه را برای دموکرات‌ها در یک ایالت کلیدی کسب کرد

نظرسنجی نوادا از بین ۹۹۱ نفر از رای دهندگان احتمالی در این ایالت و در بازه زمانی ۳ تا ۵ اوت (۱۵-۱۳ مرداد) انحام شد و نشان داد محبوبیت هریس ۴۹.۶ درصد در مقابل ترامپ با ۴۳.۶ درصد است. اما رابرت اف کندی جونیور نامزد مستقل انتخابات آمریکا در این نظرسنجی که با حاشیه خطای ۳ درصد انجام شد، تنها نامزد محبوب ۳.۹ درصد از شرکت کنندگان بود.

بایدن در همه نظرسنجی ها انجام شده در سال جاری همواره از ترامپ در ایالت نوادا عقب بوده است و تنها نظرسنجی کالج امرسون و هیل نشان داد که وی و ترامپ از نظر کسب آرا در این ایالت هم سطح هستند.

نظرسنجی های محدودی که از زمان رقابت هریس با ترامپ منتشر شده نتایج متفاوت اما اکثرا مثبتی را برای دموکرات ها نشان داده است به طوری که نظرسنجی مورنینگ کانسالت و بلومبرگ در ماه گذشته نشان داد که برتری معاون بایدن در برابر ترامپ در نوادا ۲ درصد است. در عین حال سایر نظرسنجی ها پیشتازی یا رقابت تنگاتنگ ترامپ را با هریس نشان می داد.

نوادا تنها ایالت چرخشی در آمریکا نیست که هریس در کمتر از سه هفته از ورودش به رقابت های انتخاباتی، نتایج قابل توجهی در آن کسب کرده است.

میانگین نظرسنجی های اخیر که توسط تارنمای «فایو ترتی ایت» جمع آوری شده نیز نشان می دهد که هریس تا روز جمعه در منطقه موسم به «کمربند زرنگار» متشکل از ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین اندکی از ترامپ جلوتر است.

میانگین نظرسنجی های فایو ترتی ایت همچنین نشان داد که ترامپ تنها با کمتر از یک درصد اختلاف در ایالت های چرخشی منطقه موسوم به «سان بلت» یا «کمربند آفتاب» شامل جورجیا و آریزونا از هریس جلوتر است.

بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ با اختلاف بسیار جزیی در همه این ۶ ایالت کلیدی پیروز شد.

پشتازی هریس در سایر نظرسنجی های اخیر

تارنمای فوربس نوشت: نظرسنجی ها همچنان نشان می دهند که هریس از زمان نامزدی ریاست جمهوری حزب دموکرات نسبت به ترامپ جلوتر بوده و نظرسنجی جدید رویترز و موسسه ایپسوس از پیشتازی پنج نقطه ای معاون بایدن در مقابل ترامپ رئیس جمهورری پیشین آمریکا حکایت دارد.

نتایج اعلام شده از سوی رویترز و ایپسوس در روز پنجشنبه نشان می دهد که هریس با کسب ۴۲ درصد آرا در برابر ترامپ با ۳۷ درصد آرا جلو افتاده است. در نظرسنجی ژوئیه (تیر) این خبرگزاری و موسسه افکار سنجی ایپسوس، اختلاف دو رقیب ۳۷ به ۳۴ به نفع هریس بود.

هریس بهترین نتیجه را برای دموکرات‌ها در یک ایالت کلیدی کسب کرد

موسسه یوگاو و اکونومیست نیز در اعلام نتایج خود در روز چهارشنبه این هفته، از برتری دو درصدی هریس در مقابل ترامپ حکایت داشتند (۴۵ در برابر ۴۳).

شبکه خبری پی بی اس، رادیو ملی عمومی آمریکا و موسسه ماریست نیز در نظرسنجی روز پنجشنبه خود که با ضریب خطای ۳.۳ درصد انجام شد پیشتازی هریس با کسب ۴۸ درصد آرا در برابر ترامپ با ۴۵ درصد آرا را نشان داد.

در هفته ای که گذشت، نظرسنجی سی بی اس نیوز نیز که روز یکشنبه منتشر شد نشان داد که جوان‌ترها و سیاه پوستان به احتمال بیشتری در انتخابات شرکت خواهند کرد و رای دهندگان زن گفتند بر این باورند که هریس ممکن نامزد محبوب تر آنها باشد.

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

نیوزویک روز پنجشنبه پیش بینی کرد که با استناد بر نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو، هریس پیشتاز این رقابت و به احتمال قوی برنده انتخابات ۲۰۲۴ است.

بایدن به تازگی گفت: ترامپ شکست در انتخابات را نخواهد پذیرفت. رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ترامپ پیش تر اذعان کرده است که نتیجه انتخابات نوامبر را در صورتی که عادلانه، قانونی و خوب باشد، خواهد پذیرفت، خاطرنشان کرد: منظور او از انتخابات عادلانه، قانونی و خوب، انتخاباتی است که خودش در آن برنده شود و در غیر این صورت مانند کاری که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ انجام داد، به دروغ ادعای تقلب یا هر ادعای مسخره دیگری را برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات مطرح خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha