ارتش دستاوردهای زیادی در زمینه ارتقای تسلیحاتی خود داشته است

اصفهان-ایرنا- مقام ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: ارتش در تولیدات خود به سمت هوشمندسازی، نقطه‌زنی و دوربرد کردن تسلیحات حرکت کرده و دستاوردهای زیادی در این زمینه داشته است.

به گزارش ایرنا، امیر محسن کرمی روز شنبه در مرکز فرماندهی آموزش توپخانه و موشک‌های «شهید صیاد شیرازی اصفهان» در جمع خبرنگاران افزود: نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر دستاوردهای بسیاری بدست آورده است که برخی از آنها در رزمایش‌ها رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته وقتی می‌خواستیم یک تیپ را جابجا کنیم این فرایند زمانبَر بود ولی امروز ظرف کمتر از ۴۸ ساعت یک تیپ تهاجمی کامل از شمالی‌ترین نقطه به جنوبی‌ترین نقطه کشور منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: فرماندهی ارتش در سه حوزه تعالی معنوی و بصیرتی، رفع نیازهای معیشتی و ارتقای توان رزمی پرسنل خودبرنامه ریزی وسیعی انجام داده که البته اولویت نخست ارتقای توان رزمی است و ۲ مورد اول در راستای آن طرحی شده است.

وی یادآور شد: بمنظور ارتقای توان رزمی نیروهای ارتش تاکنون ۳۱ طرح لبیک برای ارتقای توان رزمی، بهبود معیشت و تعالی معنوی و بصیرتی ارتش اجرا شده است.

امیر کرمی با یادآوری اهمیت برگزاری رزمایش‌ها گفت: رزمایش آزمایش آموزش است و امروز در بحث آموزش، مهارت‌موزی و کار با تجهیزات و جنگ افزارها، نیروهای ارتش در جایگاه خوبی قرار دارند و برای حفظ این توان رزمایش‌های مختلفی در طول سال هم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و هم توسط ارتش برنامه‌ریزی می‌شود تا میزان توانمندی و مهارت نیروها محک زده شود.

مهارت آموزی نیروهای وظیفه در ارتش دنبال می‌شود

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به جایگاه مهارت آموزی بویژه برای نیروهای وظیفه در ارتش اشاره کرد و گفت: در گذشته کادر وظیفه تنها کار رزمی و نگهبانی و امثال آن را انجام می‌دادند ولی امروز ارتش موظف است یک تا سه مهارت را به این نیروها آموزش دهد و اکنون کارگاه‌های متعددی در مراکز نظامی از جمله کارگاه‌هایی در ۳۲ رشته در مرکز آموزشی «مرآتو» مشغول فعالیت است و هر روز از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ به کارکنان وظیفه آموزش‌های تخصصی ارائه می دهد.

مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان سال آینده برگزار خواهد شد

ارشد ارتش در استان اصفهان اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده بود مسابقات ورزشی ارتش های جهان به میزبانی اصفهان برگزار شود ولی با وجود آمادگی تجهیزات ورزشی آجا در این خطه، بدلایل مسایل منطقه ای و جهانی، این بازی ها امسال برگزار نمی گردد.

امیر کرمی ادامه داد مقرر است این مسابقات سال آینده برگزار شود ولی میزبان سال آینده هنوز تعیین نشده است.

مشابه مرکز آموزشی شهید وطن‌پور در خاورمیانه وجود ندارد

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در پاسخ به خبرنگار ایرنا تصریح کرد: مرکز آموزش شهید وطن پور اصفهان منحصر به فردترین مرکز آموزش ارتش در زمینه هوانیروز است که در خاورمیانه مشابه آن وجود ندارد و این مرکز از بدو تاسیس، خارج از شهر قرار داشت ولی اکنون با گسترش اصفهان در داخل شهر قرار گرفته است ولی ارتش برنامه‌ای برای جابجایی آن ندارد.

امیر کرمی یادآور شد: باند پروازی این مرکز آموزشی در امتداد مسیر مرق و باستان‌آباد قرار دارد و تاکنون هیچ سانحه هوایی در آن اتفاق نیفتاده است و هرچند مصوبه مجلس در باره لزوم جابجایی پادگان‌ها از داخل شهرها وجود دارد ولی این مصوبه شامل این مراکز آموزشی نمی شود.

وی اضافه کرد: ارتش در تمام سال‌های گذشته همکاری زیادی با ارگان های شهری داشته و عبور اتوبان‌های شهید همت، شهید اقارب پرست و شهید کشوری از زمین‌های ارتش در اصفهان نمونه‌ای از این همکاری‌هاست و هرچند زمین های بسیاری بابت این واگذاری‌ها از ارتش گرفته شد ولی مدیریت شهری و مدیریت ارشد استان در مقابل آن امتیاز و مکان جدیدی را به ارتش واگذار نکرد که جای گلایه دارد.

امیرکرمی اظهار داشت: ارتش در باره عبور رینگ چهارم همکاری لازم را با مدیریت ارشد استان دارد و در این زمینه مشکلی در منطقه وجود ندارد ولی انجام قطعی این کار مستلزم کسب مجوزهای لازم از فرماندهی ارتش و فرمانده کل قواست.

به گزارش ایرنا، در حاشیه این دیدار از ۶ خبرنگار فعال در زمینه اطلاع رسانی اخبار ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد تقدیر شد و خبرنگار ایرنا از جمله این افراد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha