حدود ۱۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گلبهار خراسان رضوی عملیاتی شده است

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سهمیه شهرستان گلبهار از طرح نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار واحد مسکونی است که تاکنون ۱۸ هزار و ۸۵۰ واحد در چهار بخش "حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی" عملیاتی شده است که بیش از ۱۸ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

به گزارش ایرنا، وحید داعی روز شنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان رضوی از عملیات اجرایی و بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در گلبهار افزود: ۲۴ هزار و ۵۴۹ نفر متقاضی از طریق سامانه نهضت ملی مسکن تایید نهایی شدند که تاکنون تامین زمین و واگذاری آن برای ۲۰ هزار و ۶۲ نفر انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: بخش حوزه بازآفرینی شهری طرح نهضت ملی مسکن در گلبهار مربوط به شهر گلمکان با ۱۶.۴ هکتار بافت فرسوده و ۱۲۶ واحد مسکونی نیازمند نوسازی است که از این تعداد تاکنون ۲۸ واحد نوسازی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تامین مسکن از طریق طرح جوانی جمعیت در شهرستان گلبهار هزار و ۷۰۸ متقاضی دارد که از این میزان ۲۴۳ نفر تایید نهایی شدند و برای ۲۲۰ نفر نیز تامین زمین انجام گرفته است و باقی متقاضیان نیز به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

حدود ۱۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گلبهار خراسان رضوی عملیاتی شده است

استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به شهرستان گلبهار از طرحهای عمرانی در دست اجرا نیز بازدید کرد.

شایان ذکر است، تولید چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال دولت سیزدهم تعهد شد که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد بود که در قالب چهار برنامه "حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی" به اجرا گذاشته شده است.

شهرستان گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غرب این کلانشهر واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha