۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85563850
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۱۴۵ هزار گیلانی زیرپوشش رایگان بیمه سلامت هستند

رشت - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: یک میلیون و ۳۰۹ هزار نفر از جمعیت استان معادل (۵۲ درصد) زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد افزون بر یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر رایگان تحت پوشش هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمود عاطف‌راد روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بیمه رایگان ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت، بیمه رایگان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و دهک یک تا پنج درآمدی در شهرهای بالای ۲۰ هزار جمعیت از جمله اقدامات بیمه سلامت گیلان در پوشش فراگیر و همگانی است.

وی افزود: بیمه رایگان بیماران خاص، نادر و سخت درمان، بیمه سلامت رایگان محلات کم برخوردار (۴۹ منطقه در گیلان) و پوشش بیمه رایگان افراد فاقد هویت مشخص و زندانیان، تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی برای بیمه شدن دهک‌های ۶ تا ۹ از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت در پوشش فراگیر و همگانی است.

دکتر عاطف‌راد با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۳۵ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان هستند ادامه داد: سال گذشته چهار میلیون بار مراجعه از سوی بیمه‌شدگان به این مراکز معرفی و ۲۱ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده‌است.

وی با تشریح برنامه‌های حافظت مالی از بیمه‌شدگان اظهار کرد: پرداخت ۹۰ درصد هزینه بستری طبق تعرفه دولتی به موسسه طرف قرارداد (۹ برابر پرداختی بیمه شده) و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه بستری بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها، متابولیک و .. انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان افزود: خودپرداخت (فرانشیز) مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، بیمه شدگان دهک نخست تا سوم درآمدی در موارد بستری، بستری موقت و فوریت‌های پزشکی در مراکز درمانی رایگان است ضمن اینکه خودپرداخت بیماران بستری در مورد صندوق روستائیان و عشایر در صورت رعایت سیستم ارجاع پنج درصد و در غیر اینصورت ۱۰ درصد است.

وی بیان کرد: پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه بستری کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی، خودپرداخت هزینه زایمان‌ طبیعی در این بیمارستان‌ها رایگان بوده و پرداخت ۷۰ درصد هزینه دارو و خدمات سرپایی، آزمایشگاه، تصویربرداری و موارد دیگر طبق تعرفه دولتی، پرداخت ۷۰ درصد تعرفه دولتی و خصوصی برای ۵۹ خدمت توانبخشی معلولان از دیگر خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان است.

دکتر عاطف‌راد اظهار کرد: فرانشیز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بیمه شدگان دهک‌های نخست تا سوم در خدمات سرپایی از جمله (دارو، آزمایش، خدمات تصویربرداری و ...) ۱۵ درصد در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان کرد: پرداخت هزینه خدمات تشخیصی درمانی زوجین نابارور (۹۰ درصد تعرفه دولتی) در بخش دولتی و (۹۰ درصد تعرفه عمومی در غیردولتی) در بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: بسته خدمات دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت برای گروه‌های هدف (کودکان زیر ۱۴ سال و مادران شیرده) رایگان و سایر افراد ۳۰ درصد است.

دکتر عاطف‌راد در ادامه با تشریح سایر خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان تحت پوشش اظهار کرد: تا قبل از آبان ۱۴۰۱ پنج بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز (همودیالیز و صفاقی)، پیوندکلیه و ام اس از گروه‌های بیماری‌های خاص بودند اما با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و سخت درمان گروه بیماری‌های خاص از پنج بیماری به ۱۰۷ مورد رسید.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تبریک روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار فرصتی برای تکریم و تجلیل از فعالان این عرصه است از اینرو قدردان اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان کرد: خبرنگاری شغلی پراسترس و سخت بوده و نمادی از شفاف‌سازی و پی‌گیری در راستای حفظ حقوق انسانی و نقد سازمان‌ها و ارگان‌ها برای حرکت در مسیر درست هستند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران باید به صفات امانتداری و راستگویی آراسته باشند.

در پایان جمعی از خبرنگاران حوزه بیمه سلامت گیلان تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha