۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85563909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوجوانان بوشهری موفق به کشف یک سیارک جدید شدند

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹
کد خبر: 85563909
نوجوانان بوشهری موفق به کشف یک سیارک جدید شدند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: اعضای انجمن‌ تخصصی علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در هجدهمین پویش «جست‌وجوی سیارک‌ها» موفق به کشف یک سیارک جدید و ثبت آن به نام خود (با نام PKB00۲۲ مخف گروه پولاریس کانون بوشهر ) شدند.

«سمیه رسولی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پویش «جست‌وجوی سیارک‌ها» از سوی موسسه همکاری بین‌المللی جست‌وجوی نجومی ( IASC) دانشگاه هاردین سیمونز با همکاری رصدخانه پن‌استارز ایالات متحده امریکا و با حمایت بخش علوم شهروندی سازمان فضایی ناسا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هر ساله ۵۰۰ گروه داوطلب از ۸۰ کشور دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند.

رسولی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با همکاری مجله نجوم، فرصتی را فراهم آورد تا نوجوانان علاقه‌مند به نجوم بتوانند بدون این‌که ابزار تخصصی در اختیار داشته باشند تنها با رایانه و اینترنت در این پویش شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: هدف از این برنامه کمک گرفتن از افراد علاقه‌مند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک ‌به‌ زمین از پیش کشف شده و هم‌چنین کشف اجرام جدید است.

بیشتر بخوانید

فعالیت یک‌هزار و ۳۹ مرکز کانون پرورش فکری در کشور

۲ هزار و ۷۰۰ نفر از کارگاه‌های تابستانه کانون پرورش فکری استان بوشهر استقبال کردند

وی عنوان کرد: سیارک‌ها از آن جهت که ممکن است به زمین نزدیک شوند و خطرآفرین باشند، بسیار مهم‌ است و همچنین شناخت سیارک‌ها برای بررسی و محاسبه‌های مربوط به حرکت سایر جرم‌های آسمانی نیز اهمیت دارد.

وی یادآور شد: اعضای کانون استان بوشهر نیز با سرگروهی فاطمه کازرونی مربی مسئول مرکز عالیشهر و رابط علمی استان، به همراه چهار نفر از اعضا نوجوان و در قالب یک تیم بنام "polaris" و متشکل از محمد رضا دولاح، محمد حسین نیکخواه، امیرمحمد فاریابی و محمد طاها رفعتی راد و همچنین در قالب گروه پدر و فرزند متشکل از احمد و امیرعباس جمعه پور در این پویش شرکت کردند.

رسولی ادامه داد: در این بازه زمانی ۲۵ نشست مختلف از سوی مربیان کانون برای نوجوانان برای آشنایی با نرم‌افزار آسترومتریکا، تجزیه و تحلیل داده‌های علمی، بررسی کردن تصویرهای فضایی در مرکز عالیشهر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha