وزنه‌برداری المپیک؛ لیو هوان چینی طلا گرفت/ فارس‌الباخ اوت کرد

تهران- ایرنا- مسابقات وزنه‌برداری دسته ۱۰۲ کیلوگرم المپیک پاریس با عنوان نخست قهرمان چینی‌ها به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌بردرای المپیک پاریس در دسته ۱۰۲ کیلوگرم از ساعت ۱۳ امروز (شنبه) به وقت تهران آغاز شد. در این دسته نامدارانی مانند فارس الباخ دارنده نشان طلای المپیک، اکبر ژورائف از ازبکستان، گریک کاراپتیان از ارمنستان، لیو هوان از چین، چکیدزه از گرجستان و سیخانسو از بالاروس از مدعیان این وزن بودند.

یکی از اتفاقات مهم این دسته حذف فارس الباخ قطری در رقابت‌های حرکت یکضرب بود. همچنین دان اپلوگ از ساموآ که سهمیه را از چنگ رضا دهدار خارج کرده بود نتوانست ۱۷۰ کیلوگرم را در یکضرب مهار کند و اوت شد.

در حرکت یکضرب این وزن لیو هوان هوآ وزنه‌بردار چین با ۱۸۶ کیلوگرم بهترین رکورد را به نام خود ثبت کرد و اکبر ژورائف با ۱۸۵ کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد. سیخانسو بلاروسی نیز با ۱۸۳ کیلوگرم در یکضرب سوم شد.

در دوضرب لیو هوان هوآ با ۲۲۰ کیلوگرم بهترین عملکرد را داشت و اکبر ژورائف نیز با ۲۱۹ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت. سیخانسو نیز نتوانست بیشتر از ۲۱۹ کیلوگرم را مهار کند.

در پایان این مسابقات لیو هوان هوآ وزنه‌بردار چین با ۴۰۶ کیلوگرم به مدال طلا رسید و ژورائف ازبکستانی با ۴۰۴ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت.

مدال برنز این وزن نیز به سیخانسو بلاروسی رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha