شیخ الاسلامی: قابلیت‌های استثنایی در مجموعه بریکس وجود دارد

تهران-ایرنا- رئیس مرکز مطالعات سیاسی و وزارت خارجه با بیان اینکه کارگاه شبیه سازی امروز فرصت خارق العاده ای را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند در موضوعات پیچیده مشارکت کنند و همان کارهایی را انجام دهند که در بریکس انجام می دهند، گفت: قابلیت های استثنایی در مجموعه بریکس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، محمد حسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و وزارت خارجه بعدازظهر امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای اقتصادی بریکس که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهارداشت: این رویداد نشان میدهد چه قابلیت های استثنایی در این مجموعه وجود دارد.

وی با تقدیر از وزارت اقتصاد و دانشکده مطالعات بین الملل، گفت: تعهد شما به گسترش و توسعه وپرورش دیپلمات های آینده قابل ستایش است.

شیخ الاسلامی تصرح کرد: بخاطر تلاش های انجام شده برای برگزاری این اجلاس تشکر میکنم. این شبیه سازی فرصت خارق العاده ای را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند در موضوعات پیچیده مشارکت کنند و همان کارهایی را انجام دهند که در بریکس انجام می دهند. اهمیت این شبیه سازی فراتر از محدوده این رویداد است و این نشان دهنده الگوی کوچک از تغییرات و چالش‌هایی است که در جهان وجود دارد.

رئیس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه افزود: با حضور در این شبیه سازی ها دانشجوها می توانند بیاموزند و شناخت عمیق تری در مورد دیپلماسی بین المللی داشته باشند. مفتخریم نمایندگان و کارشناسانی از گروه بریکس را در تهران داریم.

وی تاکید کرد: امیدواریم از این طریق شکاف‌های موجود میان دانش عملی و نظری را پر کنیم. دانش ها و مهارت‌هایی که از طریق این شبیه سازی بوجود می‌آید می تواند به رهبران آینده کمک شایانی کند.

شیخ الاسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این شبیه سازی می تواند فرصت عالی برای دانشجویان و افکار عمومی و سازمان همکاری های اسلامی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha