مهدی صداقتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به برخی آمارها درباره میزان آسفالت تولید شده از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ تولید آسفالت در تهران ۵۴۰ هزار تُن، سال ۱۴۰۱ این میزان به ۷۴۰ هزار تُن رسید و سال ۱۴۰۲ این عدد در بخش تولید آسفالت در تهران به یک میلیون و ۵۷۰ هزار تُن رسید.
صداقتی اظهار کرد: برای اینکه معابر شهر تهران در یک دوره ۱۰ ساله نوسازی شود، با تلاشهای انجام شده و انجام برنامههای عملیاتی به آن برنامههای مورد نظر خود رسیدیم.
تامین حدود یک سوم نیاز شهر به آسفالت تا پیش از سال ۱۴۰۰
وی ادامه داد: در مورد آسفالت خیابانها در تهران اگر بنا را برای این موضوع بگذاریم که در یک دوره ۱۰ ساله آسفالت تجدید و نو میشود به ازای هر سال، باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن آسفالت در شهر تهران اجرایی شود.
صداقتی افزود: اما اتفاقی که افتاده اینکه در ۱۰ ساله گذشته میانگین آسفالتی که تولید و پخش شد ۵۰۰ هزار تُن بود به عبارتی میزان آسفالت موردنیاز خیابانها و کوچههای پایتخت تا قبل از دوره مدیریت سه ساله گذشته، (سال ۱۴۰۰) حدود یک سوم نیاز شهر تهران را تامین میکرد.
وی معتقد است که همه این موضوعات باعث شده بود که در مجموع خرابیهای معابر تهران بیشتر از حد معمول جلوه کرده و باعث نارضایتی مردم میشود زیرا هرچه سطح خرابیها بیشتر نارضایتی مردم هم بیشتر خواهد شد.
خرید ۲ کارخانه جدید تولید آسفالت در تهران
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری با پیشنهاد حوزه فنی و عمران شهرداری تهران موافقت شد تا دو دستگاه کارخانه جدید آسفالت خریداری و وارد مدار تولید شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون پنج کارخانه تولید آسفالت در پایتخت وجود دارد که البته یکی از آنها به دلیل فرسودگی از رده خارج شده اکنون ۶ کارخانه به احتساب این ۲ مورد جدید در تهران فعالیت تولید آسفالت را به عهده دارند تا آسفالت موردنیاز معابر پایتخت را تامین کنند.
بهار و تابستان بهترین فصل آسفالت معابر است
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: فصل اجرای آسفالت معابر و خیابانها ۶ ماهه ابتدایی سال است، با توجه به دمای مناسب و نداشتن محدودیتهای دمایی میتواند به عنوان بهترین موقعیت برای آسفالت خیابانها محسوب شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای آسفالت زیر ۱۰ درجه سانتیگراد ممنوع است در ۶ ماهه اول سال و یا در نهایت اوایل پاییز آسفالت اجرا میشود تا بازدهی بیشتری داشته باشد.
صداقتی ادامه داد: ما برای تحقق اهداف مربوط به آسالفتریزی در خیابانها و معابر به موضوعات مختلف توجه داریم که در نهایت در بحث آسفالت، افزایش کیفیت معابر شهر تهران و رضایتمندی مردم بیشتر مورد توجه است.
کارخانه آسفالت بازیافتی وارد مدار شد
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: براساس تصمیمات گرفته شده یک دستگاه کارخانه آسفالت بازیافتی در این دوره مدیریت شهری، خریداری شده و وارد مدار تولید آسفالت در پایتخت شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تراشههای حاصل از اجرای آسفالت در معابر یا دپو یا استفاده غیرموثر از آن میشود و در نهایت برای پارکینگ و مسیرهای مختلف استفاده خواهد شد یا به نوعی در واقع بازیافتی میشود با ایجاد کارخانه آسفالت بازیافتی از این تراشهها هم استفاده مطلوب خواهد شد.
صداقتی یادآور شد: در عمل چرخه تولید آسفالت با ایجاد کارخانه بازیافتی کامل شد و به نوعی به محیط زیست هم کمک شایانی میشود چون تراشهها در معرض آلودگی زیست محیطی قرار میگیرند و از نظر محیط زیستی استفاده از آنها خیلی تاکید نمیشود اما وقتی تبدیل به آسفالت میشود مصالح کمتری برای تولید آسفالت نیاز دارد و مصالح سنگی کمتری استفاده خواهد شد.
نظر شما