۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85564267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل افزایش تکرار حملات اسرائیل به مدارس غزه را محکوم کرد

نیویورک - ایرنا- دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد افزایش تکرار حملات اسرائیل به مدارس غزه را محکوم و اعلام کرد که حمله اسرائیل به مدرسه الطبین در شهر غزه در اوایل امروز "با بی توجهی آشکار به میزان بالای تلفات غیرنظامیان انجام شد."

به گزارش ایرنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد (اوچا) در بیانیه ای اعلام کرد: این حداقل بیست و یکمین حمله به یک مدرسه است که دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد از ۴ ژوئیه ثبت کرده است. هر یک به عنوان سرپناه عمل می کنند.

این حملات منجر به کشته شدن حداقل ۲۷۴ نفر از جمله زنان و کودکان شده است.

علیرغم اظهارات ارتش اسرائیل، مبنی بر اینکه تمام اقدامات برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان اتخاذ شده است، حملات مکرر به پناهگاه های آوارگان در مناطقی که جمعیت مجبور به استقرار در آنها شده اند، و تأثیر مستمر و قابل پیش بینی حملات بر غیرنظامیان، حاکی از عدم رعایت دقیق اقدامات پیشگیرانه و مغایر با تعهدات مربوط به قوانین بین المللی بشردوستانه است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از ۳ بمب استفاده کرده که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی تل آویو به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم اسرائیل است.

این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha