۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85564483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار تن گندم از کشاورزان اردستان خریداری شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85564483
هشت هزار تن گندم از کشاورزان اردستان خریداری شد

کاشان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: هشت هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان این شهرستان در سال جاری خریداری و تحویل سیلو شد.

محمد امینی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید گندم توسط شرکت تعاونی مهر مهاباد و همزمان با فصل خرید تضمینی این محصول در شهرستان اردستان انجام شد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها مبنی بر خرید حدود ۶ هزار تن گندم تا پایان فصل برداشت این محصول در اردستان بود اما این مقدار به هشت هزار تن افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم امسال هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

امینی اضافه کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته موجب بروز مسائلی در پرداخت وجه آن شد ولی امسال با تلاش دولت این وجه زودتر به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه گندم یکی از ۳۲ قلم کالای اساسی است که توسط دولت به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: یکهزار و ۲۰۰ هکتار زمین در شهرستان اردستان زیر کشت گندم‌ رفته است.

اردستان از ۴۷۳ رشته قنات، ۴۴۴ چاه مجاز و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی برخوردار بوده و در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha