سامانه مونسونی تا روز جمعه در هرمزگان ماندگار است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سامانه مونسونی از امروز یکشنبه ۲۱ مرداد تا جمعه ۲۶ مرداد در استان ماندگار است و سبب بارش رگبار در نقاط مرکزی و تنگه هرمز به‌ویژه در ساعات عصرگاهی و شب و در ارتفاعات استان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد حسن زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جوی و هواشناسی در هفته جاری اظهار کرد: طی این مدت بارش تگرگ، رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای و غبار در تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: مناطق حاجی آباد، بشاگرد، بستک، رودان، بندرخمیر، بندرلنگه، بندرعباس، قشم، پارسیان و سواحل نیز تحت تاثیر این سامانه ناپایدار خواهد بود که لازم است کشاورزان باتوجه به بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها مراقب محصولات خود باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، وزش بادهای جنوب شرقی را موجب مواج شدن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس دانست و توصیه کرد: شهروندان سراسر استان به‌ویژه شهرهای ساحلی در این هفته از فعالیت‌های تفریحی دریایی، کوهنوردی، چرای دام در دامنه‌ها و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند و دریانوردان، آبزی پروران و صیادان علاوه بر دقت در تردد ایمن از ادوات کار خود نیز مراقبت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha