تابش آفتاب توسعه صنایع قزوین از منطقه آزاد اقتصادی تاکستان

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به عنوان ارمغانی برای این استان بدون شک تحولات عظیم اجتماعی و اقتصادی را در صنایع ایجاد خواهد کرد.

رضا صفاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لایحه دولت در خصوص منطقه ویژه اقتصادی تاکستان سه مرتبه و در سال های ۹۷ و ۹۸ به مجلس شورای اسلامی ارایه شد که سرانجام ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ همراه با ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی دیگر، این منطقه با ۵۱۵ هکتار زمین در جنب شهرک صنعتی حیدریه به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

وی ادامه داد: بعد از این مرحله باید سازمان مسوول برای مناطق ویژه اقتصادی در خصوص اجرای امورات این منطقه انتخاب می شد که سال ۱۴۰۱ شرکت شهرک های صنعتی به عنوان سازمان مسوول به دبیرخانه منطقه ویژه اقتصادی معرفی شد و در چند روز گذشته ابلاغ آن نیز برای این شرکت صورت گرفت.

صفاری خاطرنشان کرد: براساس این ابلاغیه، شرکت شهرک های صنعتی قزوین باید طرح جامعی در خصوص فعالیت اقتصادی حوزه صنعتی و کشاورزی تهیه کند و ظرف مدت ۲ سال، ۲۰ درصد از این اراضی را عملیاتی کرده و منطقه ویژه تاکستان را به بهره برداری برساند.

این مسوول با بیان اینکه شهرستان تاکستان به عنوان یکی از ۶ شهرستان استان ظرفیت های متعددی از جمله دسترسی به آزادراه ها، استقرار ۴۴۰ واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی، دارا بودن ۵۰ درصد از اراضی شهرک های صنعتی استان به میزان سه هزار و ۴۰۰ هکتار و فعالیت شهرک های صنعتی حیدریه، خرمدشت و منطقه صنعتی اسفرورین و نیکویه را به خود اختصاص داده، تاکید کرد: توجه به ظرفیت های یاد شده در کنار راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی می تواند شهرستان تاکستان را در آینده‌ای نزدیک به یک قطب اقتصادی مهم کشور تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به عنوان ارمغانی برای توسعه شهرستان تاکستان و استان قزوین است و بی شک به تحولات عظیم اجتماعی و اقتصادی در منطقه منجر می‌شود.

گفتنی است، مناطق ویژه اقتصادی مکان های استقرار صنایع تخصصی یا عام با انواع امتیازات قانونی از جمله معافیت ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش تولید و تجارت است که نقش موثری در اشتغالزایی و رونق اقتصادی یک منطقه ایفا می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha