روایت اشغالگران درباره مدرسه «التابعین» دروغ است/کشتار غیرنظامیان جنایتی ضد بشری

تهران- ایرنا- «رامی عبده» رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه به روایت جعلی اشغالگران درباره مدرسه «التابعین» غزه واکنش نشان داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، دیده بان حقوق بشر اروپایی- مدیترانه در واکنش به اقدامات گمراه کننده صهیونیستها درباره کشتار روز شنبه مدرسه ای در غزه اعلام کرد: فهرست منتشر شده نوزده نفره از سوی ارتش اسرائیل پس از کشتار مدرسه التابعین که در آن ادعا شده، این افراد از مبارزان حماس و جهاد اسلامی فلسطین هستند، حاوی اطلاعات کاملا گمراه کننده است.

این مرکز حقوق بشری افزود: ما با بررسی اولیه توانستیم مشخص کنیم که بیش از نیمی از افراد فهرست منتشر شده هیچ فعالیت سیاسی ندارند و در میان آنها کودکان، دانشگاهیان و متخصصان هستند.

دیده بان حقوق بشر اروپایی- مدیترانه ادامه داد: در این فهرست به طور مثال نام «منتصر ضاهر» قید شده که روز جمعه به همراه خواهرش در آپارتمان مسکونی به دست اسرائیل کشته شده یعنی یک روز قبل از کشتار التابعین. همچنین «یوسف الوادیه» در فهرست آمده که دو روز قبل از این کشتار از سوی اسرائیل هدف قرار گرفته است. بررسی درباره دیگر اسامی نیز جریان دارد، اما ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که ۱۰۰ درصد غلط و گمراه کننده است.

«رامی عبده» رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه نیز به پایگاه خبری «القاهره الاخباریه» گفت که تمام روایات اشغالگران درباره مدرسه التابعین کذب و گمراه کننده است.دروغ پردازی و گمراه کردن عادت اشغالگران است. این دیده بان هیچ نشانه ای از حضور عناصر مسلح در مدرسه التابعین را رصد نکرده و اشغالگران نام هایی را در فهرست افراد هدف قرار گرفته در جنایت التابعین آورده اند که قبل از این جنایت به شهادت رسیده بودند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی یک فهرست نوزده نفره را منتشر کرده و مدعی شده که این افراد جزو نیروهای حماس و جهاد هستند که در این حمله هدف قرار گرفتند، افزود فهرست ارائه شده از جانب رژیم اسرائیل کذب و گمراه کننده است.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اظهار داشت: بازرسانی از این نهاد حقوق بشری به صورت مستمر مدرسه یادشده را رصد می کردند و در آن فقط خانواده های آواره ساکن بودند. این جنایت عامدانه رخ داده و هدفش کشتن غیرنظامیان و تداوم فشار به آنها به منظور تحقق طرح کوچاندن ساکنان غزه همزمان با اقدامات برای گرسنگی شدیدی است که اسرائیل در شمال غزه اعمال می کند.

عبده تاکید کرد: مدرسه التابعین که از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته است، شامگاه بسته شده و ورود افراد مسلح به آن منتفی است. بیشتر قربانیان با خانواده های خود از زمان آوارگی در این مدرسه حضور داشتند. مرکز اروپایی مدیترانه ای کشته شدن ۱۱ کودک و شماری زیادی از زنان را در جریان کشتار مدرسه التابعین به دست ارتش اشغالگر اسرائیل ثبت کرده، این کشتار نقض آشکار قانون بین المللی بشری است. این اقدامات به مثابه جنایات جنگی و ضدبشری است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن، دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به این حمله هولناک اعلام کرد که مسئولیت این جنایت با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این جنایت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

اشغالگران صهیونیست مدعی بودند که در این مدرسه شماری از مبارزان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی حضور داشتند که این ادعا قاطعانه توسط طرف فلسطینی رد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha