حضور اقشار مختلف مردم در خدمت‌رسانی به زوار اربعین مظهر وحدت ملی و غیرت دینی است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حضور و نقش آفرینی طیف‌های مختلف مردم در خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین، کاری زیبا و مظهر وحدت ملی و غیرت دینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی روز یکشنبه در دیدار فعالان حوزه اربعین در ایرانشهر با بیان اینکه « امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است»، افزود: این هدایتگری و این نجاتگری تا قیامت وجود دارد؛ بنابراین مشاهده می‌کنیم که امام حسین(ع) هنوز ارتباط گیری می‌کنند و خیلی ها دلشان را به ایشان می سپارند.

وی بیان کرد: ائمه باب الله و راه رسیدن مردم به خدا هستند اما خودشان فرمودند که درب حسین (ع) وسیع تر است و می بینیم افراد بیشتری توسط این امام همام با خدا و دین خدا آشنا شده و دل می‌دهند و همچنان امام دل‌ها را هدایت و دست بسیاری را در گوشه گوشه دنیا می‌گیرند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه تجلی این ارتباط جریان اربعین است، افزود: اربعین از همه ابعاد چه کسی که توفیق زیارت پیدا می‌کند، چه دیگری با کار کردن برای رساندن زائران به مقصد و چه خادمان زوار و هر کس به هر نحو که می‌تواند ارادت خود را نشان دهد به این عرصه ورود می‌کند و این هدایتگری همچنان هست و خوش به حال شما که توفیق دارید در این مسیر گام بردارید و باید خدا را سپاسگذار باشید.

وی اظهار کرد: با تمهیدات و امکاناتی که فراهم شده چشم انتظار ورود زائران پاکستانی هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر توفیق خدمتگذاری را پیدا کنیم، ارزش کار رسیدگی به زائران و زیبایی کار در این است که مردمی باشد و هر کس بر اساس عشق و علاقه ای که دارد در حد توان این ارادت را ابراز کند.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان همه طیف‌ها حضور دارند و سال گذشته اهل سنت هم تقاضای حضور و نقش آفرینی بیشتر داشتند و در فضای حمل و نقل زائرین ورود کردند آن هم بدون دریافت سوخت و هر گونه خدمات دیگر که کاری زیبا و مظهر وحدت ملی و غیرت دینی است.

اینکه همه اقوام و مذاهب پای کار امام حسین(ع) می آیند هم نشان دهنده وحدت و اتحاد و هم بر اساس غیرت و تعهد دینی و عشق به ائمه اطهار(ع) است و سیستان و بلوچستان هم پایتخت وحدت جمهوری اسلامی است

وی گفت: اینکه همه اقوام و مذاهب پای کار امام حسین(ع) می آیند هم نشان دهنده وحدت و اتحاد و هم بر اساس غیرت و تعهد دینی و عشق به ائمه اطهار(ع) است و سیستان و بلوچستان هم پایتخت وحدت جمهوری اسلامی است و هم مردم مومن، متعهد و پای‌بند به مسائل دینی دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دستگاه‌های دولتی باید در تهیه زیرساخت‌ها مثل جاده، آب، برق، اینترنت تلاش کنند، آذوقه را در دسترس زوار قرار داده و مدیریت و برنامه ریزی داشته باشند اما اصل کار خدمت رسانی به زوار بر عهده مردم باشد.

وی افزود: باید زمینه حضور مردم فراهم شود و هر کس هر چقدر که می‌تواند نقش آفرین باشد و باید در این جهت تسهیل گری لازم صورت گیرد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: باید مراقب باشیم که انتظاری برای زوار پاکستانی عازم اربعین ایجاد نشود برای مثال وقتی مردم ما به کشور عراق می‌روند فکر همه جای کار را می‌کنند و طبیعی است که زائر باید فکر آذوقه اسکان و حمل و نقل خود را داشته باشد و ما نسبت به زوار پاکستانی باید همین سیستم را داشته باشیم؛ اما وقتی زائران را در یک اردوگاه و دور از امکانات شهری مستقر می‌کنیم دیگر زوار دسترسی به امکانات ندارند و باید خودتان آن را فراهم کنید و هر کجا کم و کاستی باشد عامل گلایه خواهد بود و ادامه این روند در طول سال‌ها باعث می‌شود زوار به محض ورود به سیستان و بلوچستان مطالبه و گلایه‌ را شروع کنند و اگر سال‌های آینده حجم مسافران بیشتر شود نمی‌توانیم پاسخگو باشیم و باید شیوه خدمات رسانی به گونه‌ای باشد که سبب طلبکاری زوار نباشد.

وی اظهار کرد: در سال قبل در برخی حوزه‌ها از جمله حمل و نقل با کاستی‌هایی مواجه بودیم و هفته گذشته با استاندار و معاون ایشان جلسه و گفت‌وگو داشتم و گزارش‌هایی از تمهیدات در نظر گرفته شده ارائه دادند که باید ببینیم در عمل چگونه پیش خواهد رفت.

امام جمعه زاهدان گفت: در کنار خدماتی که به زوار پاکستانی اربعین ارائه می‌شود رعایت ۲ نکته حائز اهمیت است، ابتدا برخورد اخلاقی و پذیرایی با روی باز از زوار و سپس توجه به مسائل فرهنگی و پاسخگویی به شبهات و باید در این جهت برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha