۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85564581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیل: سیاست اسرائیل در ترور رهبران جبهه مقاومت محکوم به شکست است

تهران-ایرنا- نشریه «هیل» با اشاره به سابقه طولانی مدت رژیم صهیونیستی در ترور شخصیت‌های برجسته ضداسرائیلی، تاکید کرد: حذف رهبران ارشد گروه‌های مقاومت، آن‌ها را نابود نمی‌کند، ‌بلکه به آنها کمک می‌کند تا با جلب حمایت مردمی بیشتر، روح تازه‌ای در مقاومت علیه اسرائیل دمیده شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، ترورهای فراسرزمینی مدت‌هاست که جزو شیوه های مورد علاقه (رژیم) اسرائیل برای حذف دشمنان خود بوده است. اما امروزه اسرائیلی ها به رغم استفاده از این شیوه، به دور از ارتقای ملموس در امنیت خود، با شرایطی به مراتب آشفته‌تر از گذشته مواجه هستند.

هیل در ادامه بررسی خود درباره ناکارآمدی استراتژی «ترور» نوشت: اگر ترورهای هدفمند می توانست تهدیدها را از بین برده و به سود اسرائیل باشد، آن‌ها امروز مجبور نبودند در چندین جبهه مختلف -علیه حماس در غزه، حزب الله در لبنان، حوثی ها در یمن و فلسطینیان در کرانه باختری- بجنگند. نکته جالب این که با گذشت ۱۰ ماه از آغاز حمله به باریکه غزه و با وجود ایجاد ویرانی‌های گسترده در این منطقه و ترور چندین فرمانده حماس، نیروهای اسرائیلی همچنان با مقاومت سازمان یافته این گروه مواجه هستند.

این گزارش با تاکید بر این که اسرائیل با یک بحران وجودی مواجه است، افزود: تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی در طول سال‌ها اغلب دستاوردهای تاکتیکی کوتاه مدت را با موفقیت‌های استراتژیک بلندمدت اشتباه گرفته اند. تمرکز بر پیروزی سریع بر موفقیت درازمدت، کشتارهای هدفمند را در مرکز سیاست‌های دفاعی (جنگی) اسرائیل قرار داده است. نکته مهم در این رابطه این که این ترورها نه تنها به طور محسوسی امنیت اسرائیل را ارتقا نمی‌دهند، بلکه زمینه خطر (علیه اسرائیل) را بیشتر می کنند.

هیل با اشاره به جایگزینی یحیی سنوار پس از ترور اسماعیل هنیه، ‌به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی حماس افزود: رهبران ترور شده به راحتی با رهبران جدیدی جایگزین می شوند که غالباً رهبرانی سرسخت‌تر هستند. از طرفی ترورهای فراسرزمینی، به طور کلی، فقط موفقیت گذرا یا کوتاه مدت به همراه داشته و در عین حال با برانگیختن خشم مردمی و متحد کردن جناح‌های رقیب، تهدیدهای بلندمدت علیه اسرائیل را تقویت می کنند. خسارات جانبی ناشی از یک ترور بزرگ (علیه اسرائیل) اغلب بیشتر از سودی است که این رژیم برای آن هدفگذاری و عمل کرده است.

این مقاله در ادامه نوشت: با وجود این‌که اسرائیلی‌ها پس از حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) چندین رهبر حماس را ترور کردند، ارتش (رژیم) اسرائیل اکنون اذعان دارد که از بین بردن حماس یک هدف نظامی عملی نیست. همچنین (رژیم) اسرائیل هیچ راه حل نظامی واقعی علیه حزب الله، ندارد. این در حالی است که با گسترش شکاف‌ها در جامعه اسرائیل، ‌ این رژیم با جنگی در داخل مواجه شده که نماد آن بی‌قانونی تظاهرکنندگان دست راستی افراط‌گرایی است که به تأسیسات نظامی یورش می‌برند.

هیل در پایان افزود: ترورهای فراسرزمینی، پیامدهای منفی برای اسرائیل در بر داشته و تنش های منطقه‌ای علیه این رژیم را افزایش داده اند. این بدان معنی است که شخص ترور شده حتی پس از مرگ (شهادت) هم می تواند از دولت ترور(اسرائیل) انتقام بگیرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد چهارشنبه محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

در پی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha