«موزه دفاع مقدس تهران» راه اندازی می‌شود

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85564628
«موزه دفاع مقدس تهران» راه اندازی می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از راه اندازی موزه دفاع مقدس تهران در مکان فعلی این باغ موزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی‌اصغر جعفری روز یکشنبه با ارائه گزارشی در صحن شورا درباره ایجاد و راه اندازی موزه دفاع مقدس تهران، گفت: در صورت کمک و تصویب شورای شهر آماده راه‌اندازی این موزه هستیم.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: در حال حاضر ساختمانی در مکان فعلی باغ موزه دفاع مقدس به نام ساختمان شهدا تخلیه و برای این موضوع آماده‌سازی شده است.

سردار جعفری افزود: این مهم در جلسه‌ای که هیات امنا و شهردار تهران و رییس شورا شهر حضور داشتند به تصویب رسیده و آماده سازی شده است.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هم اینک موزه دفاع مقدس و مقاومت در سطح ملی و کشوری فعالیت می‌کند، افزود: تاکید رهبر معظم این بود که این موزه تهران در دل موزه فعلی شما بگیرد در مکان جداگانه ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه موزه ملی دفاع مقدس جزو ۴ موزه نخست کشور است، گفت: هدف این موزه نگاه کلان در دفاع مقدس بوده است.

سردار جعفری با اشاره به طرح ایجاد موزه زیرزمینی دفاع مقدس تهران گفت: طرحی ارائه دادیم که قرار شد موزه‌ای زیر زمین حدفاصل ایستگاه همت و حقانی ایجاد شود که طرح مذکور پذیرفته شد اما به دلیل هزینه‌های سنگین در این دوره شورا رها شد و عقب افتاد.

معاون حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه موزه ملی دفاع مقدس و مقاومت مسوولیت حفظ آثار جنگ را هم برعهده دارد گفت: در حال حاضر دو جلد اطلس دفاع مقدس را تهیه کرده ایم و آمادگی داریم متناسب با رویدادهای جنگ نمادی بسازیم.

پس از اظهارات سردار جعفری، ایجاد این باغ موزه با ۱۷ رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha