۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85564649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در مراکز مباشر خراسان جنوبی انجام می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: مراکز مباشر این اداره‌کل تا پایان مردادماه جاری کار خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند و از مرداد به بعد ۲ مرکز ملکی از جمله انبار مکانیزه بیرجند و قاین فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا میثم پیشدادیان روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مردادماه، ۲۲ هزار و ۹۵۰ تن گندم به ارزش چهار هزار و ۵۳۰ میلیون ریال در استان خرید تضمینی شد.

وی افزود: تاکنون ۴۵ درصد مطالبات گندمکاران استان به مبلغ هزار و ۸۰۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال پرداخت شده‌ است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد دارد گفت: خرید تضمینی گندم در قالب ۶ هزار و ۷۶۳ محموله از سه هزار و ۹۷۵ کشاورز انجام شده که بیشترین مقدار گندم خریداری شده از شهرستان بشرویه بوده است.

پیشدادیان عنوان کرد: تعداد مراکز خرید تضمینی استان ۱۶ مرکز است و در سال جاری قیمت پایه گندم ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده‌است، همچنین کل خرید تضمینی سال گذشته استان ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن بوده‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۰۰ تن شکر خانوار و صنوف در مناسبت‌های مختلف در استان توزیع شده‌است، بیان کرد: همچنین در این مدت هزار و ۲۶۱ تن برنج خانوار و صنوف توزیع یا در حال توزیع است.

خرید تضمینی گندم در مراکز مباشر خراسان جنوبی انجام می‌شود

پیشدادیان به وجود چهار کارخانه آرد در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: به صورت مستمر از این کارخانجات سرکشی لازم انجام می‌شود و تولید آرد براساس شاخص استاندارد و سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد تا آرد استان کاملا منطبق استاندارد ملی شماره ۱۰۳ به دست مردم برسد.

وی عنوان کرد: بخشی از گندم مصرفی خراسان جنوبی از داخل و بخشی از خارج از استان تامین می‌شود که سعی کردیم که مرغوبترین و باکیفیت‌ترین گندم را وارد کنیم و بخشی گندم مصرفی استان هم از بنادر کشور به استان وارد شده‌ که به تناسب نیاز به کارخانجات تزریق می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: براساس تکلیف برنامه هفتم توسعه باید در زمینه تولید گندم به خودکفایی برسیم که با خرید ۱۱ میلیون تن گندم در سال جاری در سطح کشوربه این خودکفایی خواهیم رسید.

پیشدادیان افزود: سال‌های قبل ۹۰ درصد گندم خارجی وارد استان می‌شد اما الان سیاست نظام خودکفایی گندم است که با آموزش‌ها، اقدامات مختلف در کارخانجات و ابتکارات نانوایی باید به این نتیجه برسیم که آردی که نوع گندمش ۹۰ درصد تغییر می‌کند به بهترین شکل به دست نانوا برسد و با هنر دست نانوا تبدیل به نان باکیفیت و به دست مصرف کننده برسد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خراسان جنوبی فعال است و خبرهای آن بروز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha