قالیباف: کمیسیون‌های مجلس در دو شیفت برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنند

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌ها، عملکرد و اهداف وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های مجلس در دو شیفت کاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه( ۲۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از اعلام فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: با معرفی این عزیزان از فردا صبح بر اساس جداول پیش بینی شده، کمیسیون‌های مجلس در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل می‌شوند تا برنامه‌ها، عملکرد و اهداف وزرای پیشنهادی را بررسی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته از امروز صبح کمیسیون‌های مجلس بر اساس دستور قبل فعالیت لازم را انجام دادند. اما معرفی وزرای پیشنهادی امروز انجام شده و باید کمیسیون‌ها بر اساس جدول تنظیم شده بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست که به جدول پیش‌بینی شده برای حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها پایبند باشند تا وزرا بتوانند در تمامی کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند و یادآور شد: تا آخر هفته بررسی‌ها به صورت کامل انجام می‌شود. البته اگر ادامه بررسی‌ در کمیسیون‌ها تا شنبه هفته آینده ادامه یافت، درباره برگزاری جلسات علنی در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قالیباف تاکید کرد: از فردا تنها وزرای پیشنهادی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و کارشناسان همراه وزرا می‌توانند در پارلمان حضور پیدا کنند که متشکل از یک نفر معاون پارلمانی و دو نفر کارشناس است و غیر از این اجازه حضور کسی در مجلس شورای اسلامی داده نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسات کمیسیون‌ها از ۸ صبح تا ۸ شب برگزار می‌شود، لذا اگر نمایندگان خواستند خارج از کمیسیون‌ها با وزرای پیشنهادی جلسه داشته باشند، می‌توانند از قبل از ساعت هشت و همچنین بعد از ساعت هشت این جلسات را در مجلس شورای اسلامی برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس از بعد از اذان صبح تا ۱۲ شب آمادگی حضور وزرای پیشنهادی و برگزاری جلسات نمایندگان را دارد و ضرورتی ندارد که نمایندگان خارج از مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی جلسه تشکیل دهند چون در مجلس همه امکانات پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha