۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85564834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح کنترل سارقان حرفه‌ای در اصفهان تشدید می‌شود

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85564834
طرح کنترل سارقان حرفه‌ای در اصفهان تشدید می‌شود

اصفهان – ایرنا - رییس کل دادگستری اصفهان از اجرا و تشدید طرح کنترل و پایش مجرمان، سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان براساس دستورالعمل ابلاغ شده رییس قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری روز یکشنبه در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در دادگستری اصفهان افزود: بر این اساس تشدید مراقبت‌ و اقدامات کنترلی مجرمان سابقه‌دار در راس برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در این طرح که به پیشنهاد فراجا و موافقت رییس قوه قضاییه در حال اجراست مجرمان و سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مشمول نصب پابند الکترونیکی، مورد پایش و کنترل قرار خواهند گرفت.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: با پیگیری‌های پلیس آگاهی استان ۲۱۰ نفر از سارقان در استان مشمول اجرای این طرح، شناسایی شده‌اند که از این تعداد برای ۱۱۰ نفر، نصب پابند الکترونیک انجام شده است و ادامه اجرای این طرح نیز در دستور کار خواهد بود.

وی تاکید کرد: با اجرای کامل این طرح، شاهد افزایش امنیت در جامعه و کاهش وقوع جرم و به تبع کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و افزایش شتاب در رسیدگی‌ها خواهیم بود.

حجت‌الاسلام‌ جعفری افزود: لازمه اجرای صحیح و کامل این طرح، همکاری نهادهایی از جمله بیمه، ادارات ثبت احوال، بهداشت و دستگاه‌های دیگر است که یکی از مصوبات ستاد، الزام این نهادها به انجام همکاری‌های لازم در اجرای این طرح بوده‌ است.

وی همچنین با اشاره به آسیب‌های جدی ناشی از کالای قاچاق که توسط خودروهای به‌اصطلاح شوتی به اقتصاد وارد می‌شود و همچنین خطراتی که توسط رانندگان این خودروها در جاده‌ها برای شهروندان‌ ببار می‌آید، بر اجرای برنامه‌های جدی دستگاه قضایی و انتظامی استان برای برخورد قاطع و موثر با آنان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha