کشف چندین اشیای عتیقه با همکاری مشترک اطلاعات و پلیس بوشهر
آرشیوی

بوشهر- ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: ماموران اداره کل اطلاعات و فرماندهی انتظامی استان بوشهر در اقدامی مشترک قاچاقچیان اشیای عتیقه را حین معامله دستگیر کردند.

اسماعیل سجادی‌منش روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: اشیای عتیقه کشف شده شامل نقاب طلا و برخی اشیا سفالی است که ارزش تاریخی آنها توسط کارشناسان این اداره کل به دوره های اشکانی و عیلامی تشخیص داده شده است.

وی افزود: ماموران اداره‌کل اطلاعات استان بوشهر با اشراف کامل از تحرکات قاچاقچیان اشیا عتیقه و تحت نظر گرفتن مجرمین و رصد اطلاعاتی دقیق با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی در شهرستان گناوه ، قاچاقچیان را با کمک همکاران انتظامی در حین معامله روز جمعه هفته گذشته در استان فارس به دام انداختند.

سجادی منش تصریح کرد: این تیم با قاچاق اشیای عتیقه و تاریخی با قدمت بیش از ۲ هزار سال از استان‌های جنوبی به شهر شیراز، قصد فروش آن را داشتند که با تلاش و رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) استان بوشهر و حضور به موقع نیروهای خدوم انتظامی دستگیر و اشیا تاریخی به بوشهر عودت داده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر یادآور شد: یکی از اشیا کشف شده با قدمت بیش از ۲ هزار سال، نقابی از جنس طلا بوده که در معامله قاچاقچیان چند ده میلیارد تومان در حال معامله بوده است.

سجادی‌منش با قدردانی از هوشیاری و اشراف اداره کل اطلاعات استان بوشهر و فرماندهی انتظامی استان بوشهر و دستگاه قضائی تصریح کرد: ابنیه‌ها، آثار و اشیا عتیقه بخش مهمی از تاریخ، تمدن و فرهنگ این آب و خاک بوده و بدون تردید هر شخصی که سودای تعرض به این تاریخ و فرهنگ را در سر داشته باشد با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای جان برکف انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در چنگال قانون و دستگاه مقتدر قضائی قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha