ساعی: حیف بود طلا نمی‌گرفتیم؛ پایان زیبایی را در پاریس رقم زدیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه برای موفقیت در المپیک ناملایمتی‌های زیادی را پشت سرگذاشتیم، گفت: حیف بود در پاریس طلا نمی‌گرفتیم و خوشحالم که پایان زیبایی را رقم زدیم.

به گزارش ایرنا، تکواندو بدون تردید موفق‌ترین تیم کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک پاریس بود که با چهار ورزشکار به یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز رسید تا مدال‌آوری صد درصدی داشته باشد.

در این بین، ناهید کیانی با رسیدن به مدال نقره، صاحب ارزشمندترین مدال بانوان ورزشکار ایران در تاریخ بازی‌های المپیک شد.

آرین سلیمی جوان ۲۰ ساله کرمانشاهی نیز توانست تکواندو کشورمان را بعد از ۱۶ سال در المپیک صاحب مدال طلا کند. آخرین بار هادی ساعی که اکنون رئیس فدراسیون تکواندو است در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸، تکواندو کشورمان را در مهمترین رویداد ورزشی جهان به طلا رسانده بود.

بر این اساس، خبرگزاری ایرنا گفت‌وگویی را با هادی ساعی پرافتخارترین المپین تاریخ ایران (۲ طلا و یک برنز) و رئیس موفق فدراسیون تکواندو انجام داده‌ که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

مردم با موفقیت‌های تکواندو شاد شدند و از افتخارآفرینی جوانان خواد اشک ریختند. چه احساسی به‌عنوان رئیس فدراسیون دارید؟

خوشحالی‌ام را نمی‌توانم بیان کنم. من هم مثل همه مردم از این بردها کیف کردم و اشک ریختم. رسیدن به موفقیت در کارها و مسیرهای سخت‌، بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است.

ساعی: حیف بود طلا نمی‌گرفتیم؛ پایان زیبایی را در پاریس رقم زدیم

برای مجموعه شما در این ۲ سال حاشیه زیادی ایجاد شد اما یک به یک رکوردهای جدیدی ثبت کردید.

طی این دو سالی که در فدراسیون هستیم، ناملایمتی‌هایی بود که انرژی زیادی را از مجموعه ما می‌گرفت و واقعا خسته‌کننده بود. با صبر و حوصله این مسائل را پشت سرگذاشتیم و پایانی زیبا در المپیک پاریس ساختیم.

بارها به خود من گفته بودید که هر چهار نماینده ما توان کسب مدال را دارند، ولی شاید باورش کمی سخت بود. چرا تا این حد به تیم مطمئن بودید؟

چون شب و روز کنار این بچه‌ها بودیم. ما یک خانواده هستیم و برای موفقیت، تمام توان خود را می‌گذاریم. به همه گفته بودم این چهار نفر شانس مدال دارند و به آن ایمان داشتم، اما در المپیک برخی مواقع اتفاقات نادری رخ می‌دهد که خوشبختانه برای ما اتفاقات خوب رخ داد.

ساعی: حیف بود طلا نمی‌گرفتیم؛ پایان زیبایی را در پاریس رقم زدیم

شاید باور این عملکرد از تیم بانوان سخت بود اما مبینا شروعی عالی داشت و ناهید نیز کار را تکمیل کرد.

ناهید کیانی از روزی که قهرمان جهان شد به خودباوری رسید. در تیم بانوان، همه این باور را دارند که می‌توانند به نتایج بزرگی برسند و این مساله را ثابت کردند. مبینا نعمت‌زاده، دکتر کوچک تیم ما با ۱۸ سال سن، مدال‌ اول را گرفت و به بقیه نفرات روحیه مضاعفی داد. در خصوص ناهید نیز همه دیدند که چقدر عالی بود.

تیم مردان نیز که با ۲ فینالیست، نگاه‌ها را خیره کرد.

مهران برخورداری جسارت زیادی در مبارزات داشت و با بدترین قرعه ممکن و مبارزاتی که همگی آنها سه رانده شد به فینال رسید. آرین سلیمی هم بسیار جسور مبارزه کرد و پایان زیبای را رقم زد.

ساعی: حیف بود طلا نمی‌گرفتیم؛ پایان زیبایی را در پاریس رقم زدیم

اگر بخواهید یک جمله برای تیم بگویید، آن جمله چیست؟

واقعا حیف بود اگر با این درخشش، طلا نمی‌گرفتیم.

و قطعا کار فدراسیون و تیم‌های ملی از این پس خیلی سخت شد.

اتفاقا شب گذشته به بچه‌ها گفتم که کاری کردید، کارستان؛ اما توقعات از ما زیاد شد و از این پس باید خیلی بیشتر تلاش کنیم. خوشحالم تلاش مجموعه فدراسیون به نتیجه ختم شد و موجب شادی مردم شدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha