اصحاب رسانه ایجاد قدرت تشخیص در جامعه را تقویت کنند

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ایجاد قدرت تشخیص، تحلیل و جداسازی تحریف با واقعیت را اصحاب رسانه دنبال کنند که کارهای خوبی انجام شده اما شاید کافی نباشد و باید قدرت تشخیص تقویت شود.

به گزارش ایرنا، سردار محمد علی نظری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: قشر پرتلاش و سخت‌کوش فعال در رسانه استان سال گذشته سال پر مشغله ای داشتند و در حوادث و اتفاقات زیادی همراه مسئولان و شاید در برخی حوادث خطرآفرین جلوتر از مسئولان بودند که این نشان دهنده تعهد و حساسیت به کار است.

وی تصریح کرد: یکی از عناصر مهم شکل گیری هر سیستم، خانواده، اعتقادات و غیره هر کشوری خبرها و اطلاعات است که دشمن دقیقا این روزها بر روی آن دست گذاشته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به پشت سرگذاشتن جنگ سخت، تهدیدها و تحریم ها در کشور بیان کرد: دشمن در کنار کار عملیات میدانی، ۸۰ درصد کار روانی، تاثیرگذاری ذهنی، ایجاد شبهه، ناامیدی و برجسته کردن کارهای منفی را انجام داده است.

وی افزود: خبرنگاران حساسیت زمان و شرایط فعلی را درک کرده اند، همه جا حضور دارند، قلم می زنند و اهداف ملی را انجام می دهند.

نظری خاطر نشان کرد: هدف بسیج، حفظ نظام و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، هرکس که هر اقدام و کمکی برای رسیدن به اهداف نظام، تحقق امنیت و کمک به امیدآفرینی انجام می‌دهد اگر با نیت خالص و برای مردم باشد، تفکر بسیجی دارد و باید آن را رسانه‌ای کرد، زیرا دشمن سانسور می‌کند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به انجام عملیات وعده صادق تصریح کرد: در یکی از بندهای دکترین امنیتی رژیم صهیونسیتی این است که حتی اگر کسی فکر حمله به این رژیم را داشته باشد، آن را در نظفه خفه می کنند، اما ۳۰۰ پهپاد و موشک از کشوری شلیک شد و این همت و اراده بزرگ ترین دستاورد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برهه های مهم در تاریخ انقلاب اسلامی همین زمانی است که در آن حضور داریم، تاکید کرد: دشمن از حوادث و اتفاقات خوب استفاده می کند، عملیات روانی را سریع تغییر می‌دهد و اذهان و افکار را به جای دیگر بر می گردانند، اما وعده صادقی که انجام شد و پاسخ حتمی به شهادت شهید اسماعیل هینه نشان دهنده، تدبیر، قدرت و منزلت کار رسانه ای است که نباید از آن غفلت شود.

نظری ادامه داد: جمهوری اسلامی جلو همه منافع استکباری و استثماری را گرفته و باعث بیداری همه آزادگان جهان شده؛ دشمن نیز همه توان خود را گذاشته تا به قبل از شرایط ظهور انقلاب اسلامی رجعت کند، اما مردم ما در همه حوادث و فتنه‌ها پیروز شده اند.

رسانه ها دقت را فدای سرعت نکنند

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز گفت: جبهه رسانه ای و فرهنگی استکبار و غرب دنبال تهدید است و همیشه می خواهد جبهه مقابل را بترساند که باید جلو آن ایستادگی کرد.

احمد علیرمضانی افزود: در تولید محتوای رسانه ای نباید دنبال تنها سرعت باشیم و دقت را فدا کنیم.

در جنگ رسانه ای نشاط آفرینی کنیم

معاون روابط عمومی و اطلاع رسانی سپاه ثارالله استان کرمان نیز اظهار داشت: در دنیای امروز جنگ رسانه ای بسیار پررنگ است و دشمن با تمام امکانات و تجهیزات به میدان آمده که باید در این جنگ نقش آفرین باشیم؛ ما رسانه‌ای‌ها و افسران این نبرد بزرگ باید بتوانیم مشت محکمی به دشمن یاوه‌گو بزنیم.

سرهنگ رضا موحد افزود: در جهاد مقدس جدید اصحاب رسانه مانند رزمندگان برای اسلام سربازی و ناامیدی که دشمن به دنبال آن است را بی اثر و نشاط آفرینی در جامعه را دنبال کنند.

در این آیین از مجموعه مستند خاطرات عزیز شامل خاطرات سه نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس، احمد علیرمضانی، سردار محمد رضا حسنی سعدی و احمد یوسف زاده رونمایی شد.

همچنین در این برنامه از تعدادی از اصحاب رسانه فعال در حوزه سپاه و بسیج با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha