بزرگترین طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی به ۳۵ مدرسه نیاز دارد

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: بزرگترین طرح اقدام ملی مسکن این استان در شهر اراک با هشت هزار و ۱۱۰ واحد مسکونی به ساخت ۳۵ مدرسه نیاز دارد.

«جواد لنجابی» روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، افزود: عملیات اجرایی مجتمع مسکونی نهضت ملی اراک از سال 1400 آغاز شده اما برای ساخت مدرسه کمترین اقدامی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: ماده ۱۸ شورای آموزش و پرورش درباره ساخت مدارس در طرح اقدام ملی تکلیف را روشن کرده که هر نهاد دولتی و خصوصی موظف است با ساخت بیش ۲۵۰ واحد مسکونی، نسبت به تهیه زمین و ساخت مدرسه اقدام کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: طرح مسکونی ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی انتهای خیابان هپکوی اراک تحویل شده اما برای ساخت مدرسه اقدامی صورت نگرفته است اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در کوی کوثر سومین مدرسه را ساخته که برای مهر ۱۴۰۳ بهره‌برداری می‌شود.

لنجابی افزود: اداره کل راه و شهرسازی و شرکت شهرهای جدید با وجود انعقاد تفاهمنامه‌های متعدد اقدامی برای ساخت مدرسه نکرده‌اند اما اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، معطل کمک نمانده و از ظرفیت افراد نیکوکار و خیران استفاده کرده و مقدمات ساخت مدارس را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یک مدرسه ۶ کلاسه را در مجتمع مسکونی ۵۰۰ واحدی شهر ساوه که به تازگی افتتاح شده را مهرماه امسال تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: این اداره کل، در طرح شهید عجمیان با عنوان شاداب‌سازی مدارس در کنار آموزش و پرورش قرار دارد و امسال با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، والدین و دانش‌آموزان شاداب‌سازی ۲ هزار کلاس درس را در دستور کار دارد.

لنجابی افزود: تعداد ۲۱۵ پروژه با ۸۴۸ کلاس درس با زیربنای ۱۳۰ هزار مترمربع در دست اجرا است که ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرحها نیاز است.

بزرگترین طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی به ۳۵ مدرسه نیاز دارد

برگزاری جشن جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازی از مدارس استان مرکزی در مهرماه

وی بیان کرد: اکنون هیچ بخاری نفتی در مدارس استان وجود ندارد و سیستم گرمایشی تمامی خوابگاه‌های شبانه‌روزی، استاندارد شده و تمامی کلاس‌های درس دایر در سطح استان دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند و جشن جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازی از مدارس استان در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: پیرو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان و اجرای طرح دانش‌آموز شهید پناهی، عملیات مطالعاتی و جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در دستور کار قرار گرفت و تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز با ساختمان‌های مستحکم جایگزین شدند.

لنجابی افزود: اکنون با همت خیران مدرسه‌ساز، علاوه بر انجام تعهدات مصوبات سفر ریاست جمهوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای پنج دانش‌آموز درحال جمع‌آوری است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، از محل تبصره یک قانون بودجه سنواتی ۲۲۷ هزار و ۶۹۰ مترمربع عایق رطوبتی بین ۴۷۷ مدرسه توزیع و نصب شده و۳۷۳ هزار مترمربع آسفالت در محوطه ۱۴۷ مدرسه اجرا شد.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

گروه نوسازی مدارس استان مرکزی در سال ۱۳۵۵ شکل گرفته و در سال ۱۳۷۱ از گروه به‌مدیریت و در سال ۱۳۷۷ از مدیریت به اداره کل تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha