۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85565829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین خواستار کاهش تنش میان روسیه و اوکراین شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85565829
چین خواستار کاهش تنش میان روسیه و اوکراین شد

تهران-ایرنا- به دنبال حملات اوکراین به «کورسک» روسیه، وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) از کی‌یف و مسکو خواست تا از هرگونه تشدید تنش و اقدامات تحریک‌آمیز جلوگیری کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، وانگ‌ یی با بیان این مطلب افزود: «موضع چین در مورد مساله اوکراین همچنان ثابت است.»

وی بیان کرد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به اصل کاهش تنش پایبند باشند تا سایه جنگ به سایر نقاط کشیده نشود.

این مقام چینی تصریح کرد: پکن به حفظ ارتباط با جامعه بین‌المللی ادامه خواهد داد و نقش سازنده‌ای در ترویج حل و فصل سیاسی بحران ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، مسکو در حال مقابله با هزاران سرباز اوکراینی در عمق ۲۰ کیلومتری «کورسک» است.

در همین حال، وزارت اورژانس روسیه گزارش داد که بیش از ۷۶ هزار نفر از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه کورسک در جنوب غربی روسیه، تخلیه شده‌اند.

از سوی دیگر، مسکو روز شنبه (۲۰ مرداد) سازوکار امنیتی گسترده‌ای را در سه منطقه مرزی این کشور از جمله کورسک، بریانسک و بلگورود که مساحتی تقریبا ۹۲ هزار کیلومتر مربعی را تشکیل می‌دهند، اعمال کرد.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در جریان این حمله پنج نفر نیز کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

وی تصریح کرد: اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha