وزرای پیشنهادی دفاع و دادگستری به اعضای کمیسیون امنیت ملی چه گفتند؟

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی دفاع و دادگستری در این کمیسیون خبر داد و گفت: تقویت توان دفاعی کشور در جنگ نامتقارن و ارتقاء جایگاه قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه امروز دوشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در این نشست وزیر پیشنهادی دادگستری ابتدا زندگی‌نامه و سوابقش را شرح داد و در ادامه به تبیین برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در صورت تصدی این وزارتخانه پرداخت و سپس به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ داد.

وی افزود: رحیمی به سوابق ۳۸ ساله خود در حوزه قضایی، تقنینی و قوه قضاییه اشاره کرد و توسعه تعامل قوه قضاییه با دولت را اولویت فعالیت خود در دولت چهاردهم برشمرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار کرد: تعامل قوه قضائیه با قوه مقننه، توسعه مجامع استانی نمایندگان و تعامل بیشتر با مسئولان قوه قضائیه از دیگر اهداف وزیر پیشنهادی دادگستری بود.

رضایی با اشاره به مطالبات برخی از اعضای کمیسیون از وزیر پیشنهادی دادگستری، بیان کرد: تقویت جایگاه قوه قضاییه، ضرروت رسیدگی به عدالت در پرداخت به کارکنان اداری و قضایی، نظارت بر رفتار قضات در قوه قضائیه، ساماندهی امور برای تکریم بیشتر ارباب رجوع از جمله مطالبات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر آینده دادگستری بود.

وی تاکید کرد: همچنین امیر« عزیز نصیرزاده» با حضور در نشست امروز کمیسیون، برنامه‌های خود را که مبتنی بر اسناد بالادستی نظام در حوزه دفاعی و امنیتی است، تشریح کرد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد و به ماموریت‌های وزارت دفاع اشاره کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیرنصیرزاده درباره معیشت کارکنان نیروهای مسلح نیز به این موضوع تاکید کرد که خدمات رفاهی، معیشتی و تامین اجتماعی به نیروهای مسلح در کنار سایر ماموریت‌های بازدارندگی در عرصه دفاعی دنبال خواهد شد و عملکرد پیش دستانه با نگاه به آینده نگری در وزارت دفاع در اولویت قرار دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی دفاع به این موضوع اشاره کرد که به دنبال منابع پایدار برای تحقق نیازهای وزارت دفاع است. همچنین تقویت توان دفاعی کشور در جنگ نامتقارن محور دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح بود که توسط امیرنصیرزاده شرح داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha