۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85566111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل دادگاه صلح در ۸ بخش استان بوشهر

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85566111
تشکیل دادگاه صلح در ۸ بخش استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف استان بوشهر گفت: دادگاه‌های صلح با هدف پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی در هشت بخش این استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی نوشاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دادگاه‌های صلح در بخش‌های مختلف استان از جمله کاکی، دلوار، آبپخش، سعدآباد، شبانکاره، بندر ریگ و جزیره خارگ تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در تشکیل دادگاه صلح در شهرستان‌های استان بوشهر، عسلویه به عنوان شهرستان آزمایشی انتخاب شده تا نسبت به اجرا این طرح در منطقه اقدام شود.

نوشاد یادآور شد: دادگاه صلح به عنوادی نهادی جدید در کشور آغاز به کار کرده که این مرکز بیشتر در راستای صلح و سازش فعالیت می‌کند که شورای حل اختلاف نیز در همراهی با این دادگاه کار می‌‎کند.

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف استان بوشهر تصریح کرد: با راه‌اندازی دادگاه صلح این مرکزها به عنوان بازوان توسعه صلح و سازش برای ارتقا سطح خدمات در استان فعال می‌شود.

نوشاد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان بوشهر ۳۳ درصد آنها منجر به سازش منجر شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری همچنین در جایگزین‌های قضایی متشکل از داوری، میانجیگری و صلح‌یاری پیشرفت بسیار خوبی حاصل شده و مردم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نوشاد اظهار کرد: در مورد صلح یاری سال گذشته ۵۰۰ نفر فعالیت داشتند که این شمار در سال جاری به سه هزار و ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: این صلح‌یاران به عنوان بازوان توانمند دستگاه قضایی در ریش سفیدی برای صلح و سازش کمک شایسته و ارزشمندی داشته باشند.

نوشاد افزود: در سال جاری در ۱۷ حوزه قضایی بخش و شهرستان‌ ۸۵ میز خدمت در راستای تکریم خدمت رسانی به مردم استان بوشهر برپا شده است.

وی اظهار کرد: از خبرنگاران نیز انتظار می‌رود به سفیر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند که باید نسبت به این مهم بویژه در حوزه‌های داوری، میانجیگری و صلح‌‎یاری اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید

فیلم| تشکیل دادگاه‌های صلح در استان بوشهر

رئیس‌کل دادگستری بوشهر: مدیر رشوه‌بگیر در صنایع پتروشیمی استان دستگیر شد

نوشاد با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد شهدای این عرصه اظهار کرد: خبرنگاران باید با تعهد، آگاهی‌بخشی و دلسوزی، نقش خود را در اطلاع‌رسانی صحیح و تکریم مظلومان ایفا کنند.

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف استان بوشهر با یادآوری شهدای عرصه خبر همچون شهیدان سید مرتضی آوینی، محمود صارمی و داریوش شاهینی، به نقش برجسته خبرنگاران در آگاهی‌بخشی و دلسوزی اشاره کرد.

نوشاد افزود: روز خبرنگار بهانه‌ای برای تجلیل از فعالان این حوزه و الگوبرداری از منش شهیدان عرصه خبر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha