ساخت بیمارستان پاتاوه در هاله ای از ابهام

یاسوج- ایرنا- یکی از دغدغه‌های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد در سال های متمادی ساخت بیمارستانی برای بخش محروم پاتاوه است و بیش از چندین بار توسط استانداران و میهمانان کشوری در گذشته کلنگ زنی شده است اما آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید هنوز زمینی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایرناساخت بیمارستان در بخش پاتاوه شهرستان دنا سال‌ها به یک مطالبه عمومی و درخواست به حق مردم این منطقه تبدیل شده است.

پاتاوه به عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ساخت بیمارستان است.بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا در حدود ۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

چهارم شهریور ماه سال گذشته همزمان با سومین روز از هفته دولت ، بیمارستان ۳۲ تختخوابی پاتاوه با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور بهرام عین الهی وزیر بهداشت کلنگ زنی شد اما هنوز زمینی برای آن مشخص نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کلنگ زنی این بیمارستان را در سفر سال گذشته خود به استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داد و قرار بود زمینی توسط مردم اهدا شود.

سعید جاودان سیرت افزود: همچنان پیگیر احداث این بیمارستان هستیم و تاکنون زمینی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد، مشخص نشده است.

کلنگ زنی رادیوتراپی بیمارستان شهید بهشتی به کجا رسید؟

وی تاکید کرد: این استان ، تنها استانی است که مرکز رادیوتراپی ندارد و این مهم یکی از ابزارهای تشخیص سرطان است.در سفر دوم شهید جمهور به استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث فاز اول این مرکز اختصاص یافت.

جاودان سیرت بیان کرد: هم اکنون طرح احداث این مرکز به مناقصه رفته اما کار فیزیکی طرح شروع نشده است با این حال دستگاه رادیوتراپی با مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تحویل علوم پزشکی شده است و در انبار دانشگاه موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: همچنین مجوز ساخت بیمارستان مختص بیماران سرطانی در استان گرفته شده است و کار ساخت ان آغاز می شود. این بیمارستان، به عنوان مرکز تخصصی درمان سرطان در استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به این بیماری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پزشکی هسته ای بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در بخش تشخیص و درمان راه اندازی شده است و بیماران استان دیگر مجبور نیستند به استان های همجوار مراجعه کنند.این مرکز افزون بر یکهزار نفر مراجعه کننده داشته است.

جاودان سیرت افزود: داروخانه امام جعفر صادق جنب بیمارستان شهید بهشتی در شهر یاسوج است که تنها داروهای مختص سرطان را موجود دارد. گاهی تعدادی از داروهای وارداتی با تاخیر وارد کشور می شوند و به همین دلیل ممکن است با مشکل مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز کرد: در ارتباط با بحث سرطان مطالعه دقیقی درخصوص شایع ترین سرطان های استان نداریم، در کل دنیا شایع ترین سرطان در بین خانم ها سرطان سینه و در میان آقایان سرطان دستگاه گوارش است.

ارائه خدمت ۴۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: هم اینک بیش از ۴۰۰ نفر متخصص و فوق تخصص مشغول به فعالیت هستند، بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۵۰۰ نفر پزشک عمومی داریم.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۱۳ هزار و ۵۸۱ نفر در سال ۱۴۰۲ به کلینیک ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند. افزون بر ۴۰ هزار و ۹۳ عمل جراحی صورت گرفته است، تماس با اورژانس ۱۱۵، بالغ بر ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ تماس تلفنی بوده است.

جاودان سیرت عنوان کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ افزون بر ۸۰ هزار و ۳۷۵ نفر در طرح سلامت نوروزی خدمات به مردم جامعه شهری و روستایی خدمات ارائه شد.

وی بیان کرد: سطح نفود سیاسیون در یک سال و نیم اخیر در بحث جذب نیرو و پست دادن در این دانشگاه به کمترین حد خود رسید. به سمت سیاسیون که در حوزه اجرا فعالیت دارند دست یاری دراز می کنیم تا بتوانیم بدهکاری هایی که از گذشته مانده صفر کنیم.

به گزارش ایرنا، کهگیلویه وبویراحمد، یکی از استان‌های کمتربرخوردار کشور در حوزه بهداشت و درمان و کمبود تخت‌های بیمارستانی، فرسودگی تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی متخصص، از جمله چالش‌های اصلی در این حوزه به شمار می رود که البته آمارها نشان می دهد در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان شده و ظرف سه سال گذشته ۱۵۰ تخت به شمار تخت های بیمارستانی اضافه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha