یکهزار میلیارد ریال اوراق برای یک مجموعه فناور توسط دانشگاه تهران منتشر می‌شود

تهران - ایرنا - صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بدنبال یک تفاهمنامه چهارجانبه و به عنوان ضامن، امکان انتشار اوراق به ارزش یکهزار میلیارد ریال برای یک شرکت دانش‌بنیان را فراهم می کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در چهارمین روز از رویداد فنامد و بدنبال یک تفاهمنامه چهارجانبه برای جهش تولید دانش‌بنیان، نخستین گام به منظور انتشار اوراق برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برداشته شد.

این تفاهمنامه در راستای استفاده از ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور انتشار اوراق در بازار سرمایه مابین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه تهران و سه مجموعه خصوصی فعال در حوزه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری به امضا رسید.

یکهزار میلیارد ریال اوراق برای یک مجموعه فناور توسط دانشگاه تهران منتشر می‌شود

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه امضاء این تفاهمنامه اظهار کرد: این توافق به طورحتم مسیری جدید برای فعال‌سازی ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ایفای نقش ضامن توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

محمدمهدی فریدوند تصریح کرد:براساس این توافقنامه، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به عنوان ضامن، امکان انتشار اوراق به ارزش هزار میلیارد ریال برای یک شرکت دانش‌بنیان را فراهم می کند.

وی افزود: به طور حتم این اقدام، علاوه بر حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان به توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

فریدوند با اشاره به چالش‌های پیش رو در این مسیر بر اهمیت همکاری با سایر بازیگران این حوزه از جمله سازمان بورس تاکید و ابراز امیدواری کرد که این اقدام، آغازگر موج جدیدی از تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha