۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85566554
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استقرار ۸۰ دستگاه خودپرداز در مسیر زوار اربعین منتهی به مرز مهران

ایلام- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بیش از ۸۰ خودپرداز در پایانه مرزی مهران، پایانه برکت، شهر مهران و مسیرهای منتهی به مرز برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرز بین المللی مهران و مسیرهای منتهی به آن این روزها با وجود اینکه حدود ۱۲ روز دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده، مملو از جمعیت زائر شده است.

خیل عاشقان حسینی با شور و حال معنوی قدم در راهی گذاشته اند تا از برکات و معنویات این رویداد بزرگ بی بهره نمانند، این روزها جاده های منتهی به شهر مهران زیر بار ترافیک روان قرار دارد و هر روز که به اربعین حسینی نزدیکتر می شویم، بر آمار جمعیت افزوده می شود.

در این بین بانک های فعال استان همچون سال های گذشته علاوه بر راه اندازی موکب در مسیرهای مختلف برای پذیرای و خدمات رسانی به زوار، اقدام به تامین پول و ارز برای زائران می کنند تا مشکلی برای آنان به وجود نیاید.

استقرار خودپردازهای ثابت و سیار در محل های مختلف به ویژه پایانه برکت، محل های اسکان زوار، موکب های شلوغ و همچنین پایانه مرزی مهران و مسیرهای در تردد یکی از این اقدامات مهم است.

معاونت اقتصادی استانداری ایلام همچون سالهای قبل با فعالیت چشم گیر خود و تشکیل کمیته های زیر مجموعه برنامه ریزی دقیقی برای خدمات رسانی مطلوب و مناسب به زائران در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ایلام با حضور فعال و چشمگیر سعی در ساماندهی، نظارت و بازرسی این خودپردازها دارد تا با کمبود پول و مشکلی مواجه نشوند.

این در حالی است که علاوه بر سرکشی مستمر از وضعیت فعالیت موکب ها، بانک ها، خودپردازها، وضعیت ذخایر کالاهای اساسی، تامین آرد و سایر اقدامات مرتبط به ویژه تامین به مورد نیاز از سوی این معاونت به خوبی در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این خصوص با گرامیداشت ایام اربعین حسینی (ع) گفت: با توجه به پیش بینی های انجام گرفته امسال شاهد افزایش تردد زائران خواهیم بود که نیاز است با آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به آنها همگی در میدان حاضر باشیم.

"شهریار عباسی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین یخ، آب ، نان و مواد غذایی و خدمات رسانی درمانی مطلوب و همچنین اسکان و سایر موارد ضروری نظیر ارائه خدمات پولی و ارزی از مهمترین اقدامات انجام شده در مرز مهران است.

وی افزود: به منظور ارائه خدمت به زوار اربعین از بانک‌های استان خواسته شده که خدمات خود را در مهران و مسیرهای اربعین در استان و در ایام اربعین متمرکز کنند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: شعبه های سیار و ثابت به صورت مداوم خدمات ارزی و پولی به زوار اربعین ارایه می دهند.

وی اضافه کرد: همچنین شعبه اتوبوسی بانک سپه به صورت سیار همراه با خودپرداز در مرز مهران مستقر است و خدمات ارزی و پولی به زوار ارائه می دهد مشکل خاصی در زمینه تامین ارز مورد نیاز زائران وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در بازگشت زوار نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و متناسب با میزان ترددها و حجم زوار در پایانه برکت و مسیرهای تردد زائران نیز خودپردازهای سیار مستقر خواهند شد.

عباسی اظهار کرد: بانک‌ها در استان ایلام در ایام اربعین باید در سه محور فعالیت‌های خود را انجام دهند که می‌توان به تامین ارز و پول مورد نیاز زوار در مرز مهران و مسیرهای منتهی به مرز همچنین فعال کردن خودپردازهای سیار و ثابت در مهران و مسیرهای منتهی به مرز و همچنین برپایی موکب‌هایی جهت خدمات‌رسانی به زوار در حوزه خدمات رفاهی و فرهنگی اشاره کرد.

وی در ادامه از فعال کردن خزانه معین در شهرستان مهران خبر داد و گفت: هر یک از بانک‌ها شعب فعال خود را در مرز مهران و سایر مرزها برای تامین ارز اربعین در ساعات مختلف شبانه روز تجهیز کنند.

عباسی گفت: این خدمات‌رسانی به زوار اربعین نباید با دید اقتصادی بلکه با دید معنوی و خدمت به زوار اربعین صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، بانک های صادرات، ملی، کشاورزی، رفاه ، تجارت، مسکن، سپه، پست بانک از فعالترین بانک های حاضر در ایام اربعین در مرز مهران هستند و سایر بانک ها نیز با حضور خود و اختصاص امکانات مناسب سعی در خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی دارند.

مرز بین المللی مهران به واسطه برخورداری از امنیت، کوتاهی مسافت و امکانات مناسب یکی از مسیرهای پر تردد و انتخاب اول زائران برای سفر به عتبات عالیات بشمار می رود.

مرز بین المللی مهران تا مرکز عراق ۳۰۰کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha