۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85566563
T T
۴۴ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان سهره طلایی در جنوب آذربایجان غربی به دام افتادند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: سه شکارچی زنده گیری سهره طلایی در شهرهای اشنویه و چهاربرج واقع در جنوب آذربایجان غربی با تلاش ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

کریم خضری روز سه شنیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی گشت و کنترل در مناطق، ۲ نفر متخلف حرفه‌ای که از استان های همجوار به شهرستان اشنویه آمده و اقدام به زنده گیری سهره طلایی می کردند، را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از متخلفان یک رشته تور زنده گیری پرنده، ۱۵ قطعه سهره طلایی و ۲ عدد قفس کشف و ضبط شده و پرونده تخلف جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی و دستور مقام قضایی، خودرو متخلفان توقیف و پرندگان کشف شده در طبیعت رهاسازی شدند.

دستگیری متخلف زنده گیری سهره طلایی در شهرستان چهار برج

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چهار برج از دستگیری متخلف زنده گیری سهره طلایی در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان طی گشت و کنترل مناطق، یک نفر متخلف که اقدام به زنده گیری سهره طلایی کرده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

عبدالله حالجوی افزود: از متخلف یک رشته تور زنده گیری پرنده، پنج قطعه سهره طلایی و ۲ عدد قفس کشف و پس از کسب دستور قضایی جهت طی مراحل قانونی بازداشت و تحویل مقام قضایی شد.

وی تاکید کرد: زنده گیری پرندگان جرم است و از عموم مردم انتظار می‌رود در صورت مشاهده از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا سهره، پرنده ای خوش آواز بوده و به همین علت افراد سودجو با استفاده از تورهای دامی این پرنده را زنده گیری کرده و به قیمت های مختلف در ازای هر قطعه به فروش می رسانند.

سهره از راسته گنجشک‌سانان است که حدود ۱۴ سانتی متر طول دارد؛ این پرنده‌ کوچک‌تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‌های سفید، گردن قهوه‌ای یا خاکستری، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‌ ها و سینه‌ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha