پاکدل: ۲۲ اشتباه داوری سهمیه جهانی را از جوانان هندبال ایران گرفت

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هندبال گفت: در بازی ایران و بحرین ۲۲ اشتباه داوری انجام شد و اگر این اشتباهات نبود جوانان ما در اسیا به سهمیه جهانی می رسیدند.

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل روز سه‌شنبه در مراسم قرعه‌کشی سی‌وهفتمین دور لیگ برتر هندبال، اظهار داشت: به خاطر مسابقات قهرمانی جهان و آسیا مقداری وقفه در برگزاری لیگ ایجاد شد و باشگاه‌ها نقش اثرگذاری به عنوان بازوان توانمند فدراسیون داشتند. ۴ باشگاه متقاضی بودند تا قرعه کشی به تعویق بیفتد اما ما مخالفت کردیم و گفتیم امروز باید برگزار شود و دو تیم مشکل داشتند و به آنها مهلت دادیم. یک لیگ با کیفیت با ۸ تیم خیلی بهتر از لیگ بی‌کیفیت با ۱۴ تیم است.

وی افزود: آیین‌نامه کمیته مسابقات ایراد داشت و اصلاح کردیم. برخی از قوانین تغییر کرده است. امسال فدراسیون حتما مشکلات سالن‌ها را پیگیری می‌کند که بسیار مساله مهمی برای جلوگیری از آسیب بازیکنان است. سالها از مساله معاینات پزشکی بازیکنان غافل شدیم و باشگاه‌ها و تیم‌های ملی از این موضوع متضرر شدند. سال گذشته کار ۴ باشگاه به دلیل آسیب‌دیدگی به شکایت و جایگزینی رسید. از امسال باید تمام بازیکنان به کلینیک پزشکی ورزشی بروند و تست‌ها را پشت سر بگذارند تا دیگر این مشکلات پیش نیاید. در چند سال گذشته بعد از فوتبال دومین رشته‌ای هستیم که پخش زنده زیادی داریم.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: تجربه بسیار خوبی با برگزاری لیگ آیندگان در فصل گذشته داشتیم و اکثر باشگاه‌ها در رده‌های پایه امروز تیم دارند و در بحث بازیکن بومی بی‌نیاز شده‌اند. در تلاشیم اشتباهات داوری کمتر شود. وقتی مسابقات قهرمانی آسیا را می‌بینیم متوجه می‌شویم داوران ما سالم قضاوت می‌کنند. در بازی ایران و بحرین ۲۲ اشتباه داوری انجام شد و اگر این اشتباهات نبود جوانان ما در آسیا به سهمیه جهانی می‌رسیدند. اشتباهات در داوری هست و ممکن است تیمی در فصل گذشته متضرر شده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha