هزار مدرسه کانکسی مهر امسال جمع آوری می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هزار مدرسه کانکسی در راستای ایجاد محیط آموزشی استاندارد مهرماه امسال جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در برنامه هفتم پیشرفت شاخص‌هایی داریم که بر اساس آن مدرسه باید در بهترین نقطه در هر شهر و روستایی باشد.

وی با اشاره به اینکه در ۷ نقطه کشور مشکلاتی وجود دارد و در این مناطق با کمبود مدرسه مواجه هستیم، افزود: مهاجرت نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که بر این مساله دامن می زند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: کارگر نفت فروشی را در اصفهان داشتیم که کل سرمایه خود را برای ساخت یک مدرسه هزینه کرد، این موارد روایت‌های شیرینی از مدرسه‌سازی است.

خان محمدی بیان داشت: دو دهم درصد از مالیات بر ارزش افزوده باید در بودجه سنواتی لحاظ شود و برای مدرسه سازی و مقاوم سازی مدارس در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، اعتبار مقاوم سازی مدارس در برنامه ششم به خوبی تخصیص نیافت چون از محل صندوق ذخیره ارزی بود و هم اکنون حکم دو دهم که در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است باید تحقق پیدا کند.

وی گفت: ۱۶۴ موسسه و ۱۵ هزار گروه جهادی در بحث مدرسه سازی و شاداب سازی مدارس با این سازمان همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: سالی یک میلیون جابه جایی در شهرهای مختلف کشور داریم و طبق آمار بهارستان، استان البرز، قم، حاشیه شهر مشهد، شیراز، ارومیه، تبریز و اصفهان مهاجرپذیرترین شهرهای کشور هستند. بنابراین باید نقاط قوت و ضعف شناخته شود.

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این نشست گفت: مدرسه‌سازی توسط جامعه خیرین انجام می‌شود و برخی شبهه ایجاد می‌کنند که دیگر نیازی به مدرسه نیست و خیران در موارد دیگر سرمایه‌گذاری کنند اما واقعا اینگونه نیست در شهر تهران مشکلات فراوانی داریم و مدارس مناسب وجود ندارد به ویژه با کمبود هنرستان‌ها و تجهیزات آنها مواجه هستیم.

وی افزود: کمبود مدرسه در نقاط مختلف کشور پا برجاست ضمن اینکه مدارس فرسوده هم نیازمند مقاوم سازی هستند.

جعفری گفت: خیران حدود دو سال است که علاوه بر مدرسه سازی در بحث مدرسه یاری همراهی می‌کنند یعنی پس از ساخت مدرسه در اداره آن به مدیر مدرسه کمک می‌کنند و خیرانی را که پول کمتری دارند به سمت مدرسه یاری هدایت می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha