۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85567107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی عمدی در جنگل های "محمودآباد" یاسوج مهار شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85567107
آتش سوزی عمدی در جنگل های "محمودآباد" یاسوج مهار شد

یاسوج -ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: آتش سوزی بخشی از جنگل های منطقه محمود آباد یاسوج که ظهر امروز به صورت عمدی صورت گرفت با حضور نیروهای امدادی ، منابع طبیعی استان و گروه های مردمی مهار شد.

علیرضا نیکروز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: باخاموش کردن آتش سوزی ؛محمو آباد سفلی بسمت آبشار در بیرون شهر و ضلع شمال شرقی یاسوج، هم اکنون در حال پایش و برآورد خسارت های آن هستیم.

نیکروز با اشاره به عامل انسانی در آتش سوزی جنگل و مراتع استان تاکید کرد: حفظ جنگل ها و مراتع برای همه ما اهیمت دارد و ضروری است با مشارکت و همراهی بیشتر مردم پیشگیری و مانع از خسارت های آتش به جنگل های بی نظیر استان باشیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی ها در استان عامل انسانی است که هم مشارکت مردم در حساسیت های نسبت به جنگل ها لازم است و هم برخورد قضایی با عامل خسارت دهنده به سرمایه های دست نیافتنی صورت گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۷۰ درصد جنگل های استان را درخت بلوط با عمر بیش از ۵۰۰ سال پوشش می دهد و هرساله صدها هکتار از این گونه های درختی خاص در آتش می سوزند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه امروز در خبری جداگانه به ایرنا گفت: در سالجاری ۴۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان در آتش سوخت.

پیش تر معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عمدی بودن آتش سوزی های سریالی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد قطعی است و برای کنترل و شناسایی آتش افروزان نیاز به ورود جدی دستگاه قضایی و اطلاعاتی استان احساس می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha