سرپرست معاونت سیاسی استانداری: رفع سه‌ چالش سمنان در گرو توجه ملی است

سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: رفع مشکلات این استان در زمینه تصادف‌ها، پایین بودن نرخ جوانی جمعیت و بحران کم‌آبی نیازمند نگاه ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج‌الله شوشتری روز سه‌شنبه در چهارمین مجمع خیران سلامت استان سمنان در سالن همایش دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به عبور سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای ارتباطی این استان افزود: سمنان یک گلوگاه عبوری محسوب می‌شود و رفع برخی مشکل‌ها و دغدغه‌های این استان به عنوان مشکل ملی نیازمند نگاه و توجه ویژه دولتمردان است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری: رفع سه‌ چالش سمنان در گرو توجه ملی است

وی بیان کرد: رشد و بالندگی یک جامعه در گرو سلامتی و توجه ویژه به حوزه سلامت از موارد ضروری است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اظهار کرد: حوزه سلامت را وسیع ببینیم و توجه به سلامت جسمانی و روان مورد توجه باشد.

شوشتری اضافه کرد: مشارکت گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارد و همراهی آنان کمک‌کننده است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری: رفع سه‌ چالش سمنان در گرو توجه ملی است


افزایش امید به زندگی از ۵۷ به ۸۰ سال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پیشرفت پزشکی موجب افزایش امید به زندگی از ۵۷ به ۸۰ سال شد.

سعید کساییان افزود: تشخیص زودهنگام سرطان در مراحل اولیه بیماری و مرحله مولکولی و درمان به موقع از عوامل افزایش امید به زندگی در ایران است.

وی تاکید کرد: ورزش روزانه، رژیم غذایی مناسب و اصلاح عادت غذایی از پیش‌نیازهای سلامت است و انتظار می‌رود ترویج ورزش همگانی بیش از پیش مورد توجه باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سبوس نان منبع غنی از فیبر و عامل پیشگیری از بسیاری بیماری‌هاست و باید فرهنگ استفاده از این نوع نان در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در چهارمین مجمع خیران سلامت استان سمنان، تلاشگران و حامیان عرصه سلامت از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) تجلیل شدند.

استان سمنان به دلیل وسعت و پراکندگی ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد که شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۸۰ هزار نفر در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان (شهرستانهای سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، آرادان و سرخه) ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha