ناآگاهی از حقوق تجارت جهانی چالش جدی فعالان اقتصادی  است

یزد - ایرنا - دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: نداشتن آگاهی و تسلط بر برخی قواعد و حقوق جهانی چون تجارت و اقتصاد بین الملل یکی از چالش‌های جدی امروز فعالان اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی سه شنبه شب در دومین رویداد "مسیر آینده، گفتمان تجارت، اقتصاد و صنعت" که با موضوع “مناسبات اقتصادی بین‌المللی” در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، افزود: نداشتن اشراف و تسلط به مسائل بین‌المللی در حوزه های مختلف نظیر سرمایه‌گذاری و تعاملات تجاری به بروز اسیب هایی منجر می‌شود و همین نقیصه گاه زمینه ورود دلال‌ها و واسطه‌ها را به این بخش فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه تجارت جهانی، مقررات و قوانین بین المللی حاکم است و عمده کشورها به صورت یکپارچه از آن ها تبعیت می کنند و تجار و سرمایه‌گذارانی در این عرصه موفق هستند که به مقررات بازی در سطح بین المللی آشنا و مسلط باشند.

خزاعی ادامه داد: امروز ۴۵ میلیون شرکت و اشخاص حقیقی صاحب نام عضو اتاق بازرگانی بین‌المللی هستند و بیش از سه هزار کارشناس فنی ماهر نیز در حوزه های گمرک، مالیات، سرمایه گذاری، تجارت و حقوق به این مجموعه سرویس می‌دهند، علاوه بر آن، «ICC» از طریق تشکیل کمیته‌های ملی، فعالیت خود را در بیش از ۹۰ کشور جهان گسترش داده است.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی در هر کشوری به علت فقدان دانش حقوقی در مناسبات بین المللی و بروز نبودن با فضا و محیط سرمایه گذاری و پرداختن به مشکلات داخلی با شکست مواجه می شوند و به اهداف خود دست نمی یابند.

خزاغی افزود: تاجر و فعال اقتصادی موفق است که به الزامات حوزه تجارت چون داشتن دانش کافی ، آشنایی با مقرارت حاکم بر تجارت در سطح بین المللی و دسترسی به امکانات مالی و قواعد حقوقی تجارت واقف باشد و گرنه در حوزه کسب و کار موفق نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در جهت رونق و تسهیل تجارت بین المللی و خدمت رسانی به فعالان کسب و کار کشور گام برداشته و با آشنایی با توسعه مقررات و سیاست های بین المللی در کشور موجبات گسترش تعاملات تجاری انها را در سطح جهان فراهم سازد.

رییس اتاق بازرگانی استان یزد هم گفت: استان یزد به عنوان یکی از مراکز اقتصادی و صنعتی کشور شناخته شده است و با تکیه بر تلاش و همت مردمان خود، در طول تاریخ همواره به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور کمک کرده است.

"مجتبی دستمالچیان" افزود: این استان امروز نیز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و توسعه صنایع مختلف، جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد ملی و بین‌المللی دارد اما بدون شک، در دنیای امروز، حرکت به سوی توسعه پایدار و همگام شدن با اقتصاد جهانی، نیازمند ارتباطات بین‌المللی قوی و پایدار است. در این مسیر، نقش اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) به عنوان پل ارتباطی میان فعالین اقتصادی در سطح جهانی، بسیار حیاتی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با همکاری و تعاملات بیشتر با ICC و دیگر نهادهای بین‌المللی، بتوانیم زمینه‌های جدیدی برای توسعه و رونق اقتصادی استان یزد و کشور فراهم کنیم و اتاق بازرگانی یزد همواره تلاش کرده است تا بستری مناسب برای فعالین اقتصادی فراهم آورد و با ایجاد پیوندهای مستحکم با نهادهای بین‌المللی، فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی ایجاد کند.

دومین رویداد" مسیر آینده، گفتمان تجارت، اقتصاد و صنعت" با حضور فعالان اقتصادی استان یزد با هدف آشنایی انها با قوانین و مقرارات بین الملل در حوزه کسب و کار برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha