آلودگی صوتی عامل توقیف ۵۰ دستگاه خودرو در همدان

همداتن- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ۵۰ دستگاه خودرو به علت تغییر در سیستم اگزوز وسیله نقلیه و ایجاد صدای ناهنجار و گوش خراش توقیف و اعمال قانون شدند.

سرهنگ ابراهیم فارسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از رانندگان وسائط نقلیه با تغییر و دستکاری در انبار اگزوز موجب «بم» شدن صدای آن شده و با حرکت در بلوارها شهر آلودگی صوتی ایجاد می کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام رانندگان و دور دور آنها در بلوارهای اسلامیان، بعثت و ارم موجب نارضایتی رهگذران و ساکنان این مناطق شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: بنابراین طرح برخورد با خودروهای ایجاد کننده آلودگی صوتی از ابتدای هفته جاری آغاز شد که تاکنون ۵۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

سرهنگ فارسی افزود: ضمن اعمال قانون، مدارک هویتی این قبیل رانندگان ضبط و به آنها ۲۴ ساعت مهلت داده می شود تا اگروز را به حالت اولیه بازگردانند همچنین در صورت تکرار تخلف خودرو راهی پارکینگ می شود.

وی گفت: همچنین حین توقیف خودروهای آلاینده صدا، در صورت داشتن ۲ تخلف حادثه ساز، عوامل پلیس راهور علاوه بر اعمال قانون راننده خاطی، وسیله نقلیه او را به پارکینگ هدایت می کنند.

سرهنگ فارسی تاکید کرد: ایجاد آلودگی صوتی و ایجاد صدای ناهنجار برای جلب توجه خلاف حقوق شهروندی است و متخلفان در صورت اصرار به انجام تخلف به مرجع قضایی معرفی می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha