«پژواک پارسی» در روسیه اجرا می‌شود/دعوت از آهنگساز ایرانی

تهران- ایرنا- «پژواک پارسی» اثر امیرمهیار تفرشی پور آهنگساز بین‌المللی ایرانی در مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، «پژواک پارسی» اثر امیرمهیار تفرشی پور آهنگساز بین‌المللی ایرانی به دعوت علی رهبری رهبر دایم میهمان مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه و تایید والری گرگیف مدیرکل هنری این مجموعه، پنجشنبه- ۶ مهرماه- در قالب کنسرت موسیقی توسط ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی با حضور تفرشی پور اجرا خواهد شد.

«پژواک پارسی، کنسرتو برای هارپ و ارکستر»، اثر تفرشی پور سال ۲۰۰۵ نوشته شده است. این کنسرتو که با الهام از موسیقی ایرانی با تکنیکی بسیار پیشرفته ساخته شده است تصویری موزیکال از امپراتوری پارسه را در سه موومان تجسم می‌کند.

«پژواک پارسی» همراه با ارکستر مجلسی انگلستان در شهر لندن برای نشر ناکسوس به رهبری علی رهبری ضبط شده است.

امیرمهیار تفرشی پور، آهنگساز و مدرس دانشگاه، مدرک کارشناسی موسیقی خود در رشته پیانو و پداگوژی را سال ۱۳۸۰ از آکادمی موسیقی اسبیِرگ دانمارک دریافت کرد. وی همچنین مدرک کارشناسی آهنگسازی خود را سال ۱۳۸۲ از کالج موسیقی ترینیتی لندن دریافت و پس از آن در سال ۱۳۸۳ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشکده موسیقی و هنرهای دراماتیک گیلدهال لندن شد.

آثار مختلف سمفونیک و اُپرایی فرشی پور در کشورهای مختلف جهان با موفقیت روی صحنه رفته است.

پس از رضا فکری خواننده و امین غفاری نوازنده ویولن، تفرشی پور سومین هنرمند ایرانی است که توسط علی رهبری به ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه دعوت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha