۵ همت خسارت ناشی از بلایای طبیعی به بخش کشاورزی پرداخت شد

تهران- ایرنا- قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: سال گذشته مبلغ پنج همت (هزار میلیارد تومان) خسارات ناشی از خشکسالی، سیل، سرمازدگی و سایر موارد به خسارت دیدگان بخش کشاورزی پرداخت شد و پرونده خسارت سیل اوایل سال جاری در حال ارزیابی است که به‌زودی به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، «علیرضا آل امین» ضمن بیان سوددهی صندوق بیمه کشاورزی پس از ۴۰ سال، افزود: این موفقیت مرهون حمایت وزارت جهادکشاورزی، بانک کشاورزی، گسترش کار جهش تولید به ویژه در دیمزارها و اعتماد کشاورزان و افزایش هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه را در تداوم سود دهی بیمه کشاورزی بسیار موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: سود دهی بیمه کشاورزی سبب تسریع در پرداخت غرامت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشاورزان عضو صندوق، امنیت خاطر بهره‌برداران و افزایش تقاضا برای بیمه می‌شود.

وی با اشاره به تلاش بیمه کشاورزی برای افزایش سرعت و بهره‌وری، تصریح‌کرد: به مناسبت هفته دولت طرح «پیشخوان کشاورزی» در سراسر کشور آغاز خواهد شد تا کشاورزان، دامداران و سایر بهره‌برداران نیازهای اداری خود را در همان روستای محل سکونت انجام دهند.

آل امین، خدمت جدید دیگر را «فعال‌سازی امضای دیجیتال کشاورزان» برای افتتاح حساب، اخذ وام عنوان کرد و گفت: این خدمت نیز به مناسبت هفته دولت کلید می‌خورد تا کشاورزان عضو صندوق و سایر فعالان بخش کشاورزی دارای اعتبار امضا دیجیتال باشند و نیازهای اعتباری و درخواست‌های آنها در ادارات، سازمان‌ها و نهادها به صورت برخط تایید شود.

وی همچنین از مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست کرد تا با تخصیص به موقع اعتبارات، بیمه کشاورزی را در پرداخت فوری خسارات به زیان دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی یاری دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha