۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85567961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوجوانان بوشهری نام خود را در فضا ثبت کردند

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85567961
نوجوانان بوشهری نام خود را در فضا ثبت کردند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: اعضای انجمن تخصصی علوم و نجوم این اداره کل در هجدهمین پویش جست‌وجوی سیارک‌ها موفق به کشف سیارک جدید و ثبت آن به نام خود با (با نام PKB۰۰۲۲ مخف گروه پولاریس کانون بوشهر) شدند.

سمیه رسولی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: انجمن تخصصی علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این پویش شامل محمد طاها رفعتی راد، امیر محمد فاریابی ، محمد حسین نیک خواه، محمد رضا دولاح به همراه احمد جمعه پور و فرزندش است که برای نخستین بار این سیارک را کشف کرده اند.

وی یادآور شد: اعضای این انجمن تخصصی برای دومین بار است که در پویش جستجوی سیارک ها شرکت می کنند و پارسال نیز موفق به کشف ۲ سیارک و ثبت نام آنها شدند .

رسولی گفت: در فاصله بین سیاره مریخ و مشتری کمربندی بنام کمربند سیارکی وجود دارد که در این پویش نسبت به شناسایی مدار حرکت سیارک های از قبل شناسایی شده اقدام می شود و سیارک های جدید نیز شناسایی و نامگذاری می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اضافه کرد: پویش جست‌وجوی سیارک‌ها از سوی موسسه همکاری بین‌المللی جست‌وجوی نجومی (IASC) و دانشگاه هاردین سیمونز با همکاری رصدخانه پن‌استارز و با حمایت بخش علوم شهروندی سازمان فضایی ناسا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ گروه داوطلب از کشور های مختلف دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با همکاری مجله نجوم، فرصتی را فراهم آورد تا نوجوانان علاقه‌مند به نجوم بتوانند بدون این‌که ابزار تخصصی در اختیار داشته باشند تنها با رایانه و اینترنت در این پویش شرکت کنند.

نوجوانان بوشهری نام خود را در فضا ثبت کردند

مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ادامه داد: هدف از این برنامه کمک گرفتن از افراد علاقه‌مند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک به‌زمین از پیش کشف شده و هم‌چنین کشف اجرام جدید است.

وی با اشاره به اینکه سیارک‌ها از آن جهت که ممکن است به زمین نزدیک شوند و خطرآفرین باشند، بسیار مهم‌ هستند تصریح کرد: شناخت سیارک‌ها برای بررسی و محاسبه‌های مربوط به حرکت سایر اجرام آسمانی نیز حائز اهمیت است.

رسولی گفت: سیارک‌ها دارای مواد معدنی گران‌بهایی هستند و امروزه بحث بهره‌برداری از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۱۱ تیر ۱۴۰۳ فعالیت خود را با ۱۴ گروه از ۱۸ استان کشور، شامل ۱۲۵ نفر از مربیان و نوجوانان در قالب گروه‌های علمی با پشتیبانی کارشناسان علمی خود آغاز کرد و اعضای مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بوشهر موفق شدند یک جرم را به نام خود ثبت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha