روابط ایران و پاکستان رو به گسترش است

تهران-ایرنا- سفیر پاکستان در تهران گفت: مسیر روابط پاکستان و جمهوری اسلامی ایران با توجه به تعهد رهبران دو کشور رو به گسترش است. 

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، مراسم رسمی هفتاد و هشتمین سالگرد استقلال پاکستان امروز (چهارشنبه) در خانه پاکستان واقع در تهران برگزار شد.

در این مراسم اعضای جامعه پاکستانی مقیم ایران و همچنیم مسئولان سفارت پاکستان حضور داشتند. این مراسم با پخش سرود ملی پاکستان آغاز شد و کاردار سفارت پاکستان احمد شامی پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد، سپس پیام های رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان قرائت شد.

کاردار سفارت پاکستان در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت تاریخی این روز، به محمد علی جناح بنیانگذار ملت قائد اعظم، علامه اقبال و سایر رهبرانی که جنبش مردم پاکستان را هدایت کرده بوده و در ایجاد یک کشور مستقل برای مسلمان فداکاری کردند ادای احترام کرد.

روابط ایران و پاکستان رو به گسترش است

وی ضمن عرض تبریک به جامعه پاکستانی خارج از کشور به مناسبت روز استقلال پاکستان، از آنان خواست تا متعهدانه به کشور خود خدمت رسانی کنند. پاکستان از زمان استقلال با چالش های بسیاری روبرو بوده ولی به لطف خداوند متعال و با فداکاری و سختکوشی مردم خود، همواره توانسته بر این موانع فائق آمده و در مسیر خود به سوی کشوری مدرن و روبه توسعه گام بردارد.

سفیر پاکستان نیز در این مراسم تاکید کرد که پاکستان و ایران دو ملت برادر و دوست هستند که روابط آنها ریشه عمیقی در قرابت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد. مسیر روابط پاکستان و ایران با توجه به تعهد رهبران دو کشور رو به گسترش است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha