۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85568238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموعه مستند «ترمه» با معرفی آثار هنری عاشورایی در راه آنتن +فیلم

تهران- ایرنا- مجموعه مستند «ترمه» در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی احسان مرادی و کارگردانی سلمان فرخنده از روز شنبه ۲۷ مرداد ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ از آنتن شبکه مستند پخش خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این مستند پرتره‌ای مذهبی و هنری است که به بررسی آثار هفت‌گانه هنر مرتبط با فضای عاشورا و محرم می‌پردازد.

مجموعه مستند «ترمه» با معرفی آثار هنری عاشورایی در راه آنتن +فیلم

فرخنده درباره موضوع این مستند گفت: این مستندنگاره روایتگر آثار هنری‌ همچون ادبیات، شعر، سینما، تئاتر، موسیقی، نقاشی با محوریت ماه محرم و عاشورا است. این مجموعه نگاهی متفاوت به آثار هنری، نمایشی و موسیقیایی در فضاها و لوکیشن های مختلف دارد که آن را کامل و شفاف‌تر به مخاطب معرفی کند.

وی همچنین درباره سوژه‌ های اصلی انتخاب شده در این مستند گفت: در هر قسمت به معرفی یکی از آثار و تولیدات می‌پردازیم که از جمله آن می‌توان به اشعار و موسیقی های عاشورایی، نقاشی عصر عاشورا، سریال های مختارنامه، شب دهم، روز واقعه، عشق کوفی و... اشاره کرد.

مجموعه مستند «ترمه» با معرفی آثار هنری عاشورایی در راه آنتن +فیلم

این مستندساز درباره فرم‌روایی این مجموعه گفت: در هر قسمت تلاش کردیم با افراد شاخص، بازیگران، شعرا، خوانندگان و نقاشان آن حرفه و آثار مصاحبه‌ای داشته باشیم که در حقیقت، هر قسمت شامل پرتره‌ای جامع‌تر به همراه فعالیت خود آنان نیز در آن آثار باشد.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: تهیه‌کننده: احسان مرادی، راوی و کارگردان: سلمان فرخنده، نویسنده: علی یزدان دوست، طرح اولیه: مهدی زنگنه، تصویربردار: محمد مهدی توسلی، صدابردار: بهنام بازیار، تدوین: حسام خدادی.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha