۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85568282
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی جدید در گرمدره کرج تعریف شده است

کرج - ایرنا- شهردار گرمدره کرج با اشاره به اهمیت جایگاه گردشگری و تاریخی این شهر اعلام کرد: پروژه های جدید فرهنگی ، رفاهی ، ورزشی، عمرانی و زیر بنایی در قالب ۲ طرح عمده و با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این شهر تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، "مسعود نجفی " روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان البرز بیان کرد: احداث سالن های ورزشی فوتسال، بسکتبال ، استخر شنا ، پارکینگ طبقاتی ، بازار روز ، فرهنگسرا ، کتابخانه عمومی ، مراکز تفریحی و سرگرمی از جمله پروژه هایی هستند که در قالب این ۲ طرح بزرگ دیده شده است.

شهردار گرمدره گفت : اتصال بخش جنوبی این شهر به شمال گرمدره با احداث یک تقاطع زیر گذر و ایجاد دسترسی به آزاد راه تهران - کرج بخش دیگری از پروژه های این ۲ طرح کلان در گرمدره است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این طرح ها و پروژه ها را با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)در مدت زمان یک سال اجرا و به بهره برداری برسانیم .

ایجاد بومگردی در گرمدره

نجفی به موقعیت تاریخی و طبیعی گرمدره اشاره کرد و افزود: برهمین اساس اقداماتی برای ایجاد یک پارک جنگلی ۲۰ هکتاری بین کرج و گرمدره و توسعه بومگردی در این شهر هدفگذاری شده است که امیدواریم با کمک شهرداری کرج بتوانیم این بخش را ساماندهی کنیم.

وی گفت : در صورت تحقق این امر گردشگری در گرمدره رونق خواهد گرفت.

حضور سرمایه گذاران در گرمدره

شهردار گرمدره به اجرایی شدن طرح های تجاری ، رفاهی و فرهنگی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهر اشاره کرد و افزود: میدان داری سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه را برای اشتغالزایی جوانان در این شهر فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اکنون سرمایه گذاران عمده برای اجرای طرح های تجاری و رفاهی وارد این شهر شده که تحولی اساسی به لحاظ اشتغالزایی و رفاهی در منطقه محسوب می شود.

کاهش ۶۰ درصدی حوادث رانندگی در گرمدره

حوادث رانندگی به واسطه عبور جاده قدیم کرج از گرمدره در این شهر یکی دیگر از مواردی بود که نجفی به آن اشاره داشت و گفت : با تعریض ، ایمن سازی و آسفالت جاده قدیم کرج در محدوده گرمدره اکنون حوادث رانندگی در این شهر بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۲ ماهانه بیش از ۱۰ حادثه پرخطر و ناگوار رانندگی در شهر گرمدره رخ می داد که اکنون به کمترین سطح خود رسیده است.

شهردار گرمدره افزود: یکی از مشکلات عمده گرمدره وضعیت نابسامان مسیر تردد بین شهرک سعادتیه و هسته مرکزی این شهر بود که با اجرای جهادی یک زیرگذر اکنون این مشکل مرتفع شده است.

مشارکت شهرداری در تامین آب شرب پایدار گرمدره

نجفی به مشکل طولانی مدت قطعی و نوسان آب شرب گرمدره تا قبل از سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت : با اینکه تامین آب از وظایف شهرداری نیست اما با دستور و حمایت استاندار البرز مدیریت شهری گرمدره به این موضوع ورود کرد.

وی ادامه داد: با اینکه انتقال آب از سد کرج به گرمدره در یک چشم انداز ۲۵ ساله دیده شده بود، اما شهرداری با همکاری شرکت آبفا استان البرز در مدت زمان اندک و با احداث هفت کیلومتر خط انتقال آب این مشکل دیرینه را برطرف کرد.

شهردار گرمدره گفت : مدیریت شهری برای اجرای این پروژه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار صرف کرد که در مجموع توسط شهرداری و شرکت آبفا برای اجرای آن ۲۲۰ میلیارد ریال بودجه مصرف شد.

وی تاکید کرد: با افتتاح این پروژه در آذرماه سال ۱۴۰۲ همزمان با سفر شهید جمهور به البرز ، آب شرب گرمدره برای بلند مدت تامین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha