۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85568706
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد گندم زنجان در شهرستان خدابنده تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی خدابنده گفت: بیش از ۵۰ درصد گندم زنجان در این شهرستان تولید می‌شود و بر همین اساس خدابنده قطب تولید گندم در استان محسوب می‌شود.

علیرضا اسداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به زمان و وضعیت مناسب بارندگی های در سال زراعی جاری افزود: امسال میزان تولید گندم در استان زنجان به بیش از ۴۰۰ هزار تن می رسد که افزون بر ۲۰۰ هزار تن از این محصول تولیدی مربوط به شهرستان خدابنده است.

وی " افشار" در شهرستان خدابنده را از بخش های مستعد کشت گندم عنوان کرد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری در بخش افشار ۳۶ هزار هکتار گندم کشت شده بود که از این میزان ۵۵ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

اسداللهی میانگین عملکرد این محصول را در خدابنده یک هزار و ۵۰۰ تن در هکتار بیان کرد و یادآور شد: کشاورزان پس از برداشت محصول مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تحویل می دهند.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان این شهرستان پیش بینی شده است، تصریح کرد: هم اکنون چهار سیلو برای ذخیره گندم در خدابنده فعال است و پنجمین سیلوی ذخیره گندم این شهرستان نیز در دست ساخت است.

اسداللهی خاطرنشان کرد: یک کارخانه آرد هم در این شهرستان با ۹۵ درصد پیشرفت کار در دست راه اندازی است که این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن آرد علاوه بر تامین نیاز خدابنده امکان خدمت دهی به شهرستان های اطراف را خواهد داشت.

در سال زراعی جاری در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و پنج هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی آبی شهرستان خدابنده محصول گندم کشت شده است و ۲۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در زمینه زارعت گندم در خدابنده فعالیت دارند.

قیمت پایه خرید تضمینی گندم با احتساب ۲ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته مبلغ ۱۷۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha