۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85568799
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی قرارگاه رصد و پایش در ستاد امربه‌معروف همدان

همدان-ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان از راه اندازی قرارگاه رصد و پایش در ستاد امربه‌معروف همدان خبر داد و گفت: این قرارگاه‌ها با هدف نظارت بر عملکرد، شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها و بهبود تصمیم‌گیری ایجاد شد.

میثم صابریون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، ایجاد بستر مناسب به منظور تحقق این ماده از قانون و ایفای نقش نظارتی با جمع‌آوری، تحلیل و تفسیر گزارشات مردمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به راه‌اندازی قرارگاهی تحت عنوان "رصد و پایش" اقدام کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: راه‌اندازی قرارگاه رصد و پایش به عنوان یک اقدام راهبردی، در ستاد امر به معروف ونهی از منکر است.

راه اندازی قرارگاه رصد و پایش در ستاد امربه‌معروف همدان

وی یادآور شد: مطابق ماده هشت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردار هستند و در چارچوب شرع و قوانین می توانند نسبت به تمامی مسوولان از صدر تا ذیل، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

رئیس قرارگاه رصد و پایش در ادامه تصریح کرد: این قرارگاه با رصد، پایش و احصا نظام مسائل استان در حوزه‌های یاد شده و با شناسایی روندها، پیش‌بینی رویدادهای آینده و اتخاذ تصمیمات به موقع، از ظرفیت نرم‌افزار مطالبه‌گری سو، گزارشات فصلی دستگاه‌ها به ستاد، تشکل‌های مطالبه‌گر مردمی، گزارشات مردمی واصله، رسانه‌ها و خبرنگاران اقدام به گردآوری اطلاعات کرده و به مجموعه ستاد این امکان را می‌دهد که با تسلط بیشتر محیط اطراف خود را رصد و در رفع منکرات فعلی و دفع آنها در آینده تدبیر و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

راه اندازی قرارگاه رصد و پایش در ستاد امربه‌معروف همدان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان به اهمیت قرارگاه رصد و پایش اشاره کرد و گفت: افزایش آگاهی، بهبود تصمیم‌گیری، کاهش خطر پذیری و افزایش کارایی دستگاه‌های استانی از جمله اهدافی است که به واسطه این قرارگاه به دست می‌آید.

فعالیت ۱۲۴ شورای امر به معروف در استان

صابریون، مردمی‌سازی را از اهداف اصلی ستاد امر به معروف در استان برشمرد و گفت: ۱۲۴ شورای امر به معروف در استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به فرهنگ همگانی در جامعه تبدیل شود اظهار کرد: رویکرد این ستاد براساس اصل هشتم قانون اساسی و حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر است که بخش دوم آن بر مسوولان یا همان گشت ارشاد مدیران و پاسخگویی مدیران بنا بر تکالیفی که قانون‌گذار در قانون حمایت گذاشته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اظهار کرد: در سال گذشته در هماهنگی بین دستگاه‌ها ۳۲ جلسه با عنوان شورای امر به معروف برگزار شد و ‌همچنین برای اولین بار در استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ۹ قشر تجلیل شد.

صابریون با اشاره به برنامه‌های اجرایی این ستاد طی سال گذشته اظهار کرد: ۳۰ سخنرانی در حوزه امر به معروف با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده است، همچنین آمران ستاد در ۹ شهرستان استان معارفه شده‎‌اند و نیز تهیه ماهنامه و ارائه اقدامات ماهانه این ستاد نیز از جمله اقدامات انجام شده در سال‌ جاری است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته اداره حقوقی و معاضدت قضایی ۱۱۷ گزارش مردمی را ثبت کرده است یادآور شد: ۶۲ پرونده غیر قضایی نیز در ستاد تشکیل و ۱۲۱ مورد مشاوره حقوقی به‌صورت حضوری و ۳۴ مورد مشاوره تلفنی ارائه شده ‌است و تیمی از وکلای جهادی به تعداد ۵۰ نفر در این ستاد فعالیت دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه شیوه‌نامه کمیته احراز امر به معروف با عنوان جانبازی و شهادت در استان تهیه و تدوین شده است گفت: ۲ دوره تربیت مربی عفاف و حجاب، برگزاری ۲ میز خدمت در سال گذشته، جلسات مستمر با کانون‌های عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های اجرایی این ستاد در سال گذشته است.

صابریون با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ مدیر به این اداره دعوت شدند گفت: این دعوت‌ها در موضوعات مختلف استان بوده است، در مواردی که منکری مشکل‌ساز شده و یا سایر مسائل از جمله مساله آب همدان مدیرانی که ترک فعل داشتند به ستاد احضار شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha