تکریم ۱۴۴ آزاده مراغه 

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85569183
تکریم ۱۴۴ آزاده مراغه 

مراغه- ایرنا- گردهمایی آزادگان مراغه در تالار سرباز پادگان امام رضا (ع) برگزار، و ۱۴۴ آزاده این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان و خانوده‌های معظم شهدا تکریم شدند. 

به گزارش ایرنا نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرنگان رهبری و امام جمعه مراغه روز پنج‌شنبه در این گردهمایی افزود: آزادگان کشورمان طی دوران اسارت، آزادمردی به خرج دادند و در سیاه‌چال‌های صدام با همه کمبودها ساختند تا عاقبت خیر شوند.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با اشاره به اینکه زحمت‌ها و خون‌دلی که اسرا متحمل کردند وصف‌ناپذیر است، بیان کرد: آزادگان پای وطن ایستادند و بهترین توصیف در خصوص منش آنان آزادمردی است.

تکریم ۱۴۴ آزاده مراغه 
بهترین توصیف در خصوص منش آزادگان، آزادمردی است

وی اضافه کرد: آزادگان پس از بازگشت به کشورمان هم مسیر عاقبت بخیری را دنبال کرده و حرمت شکنجه‌هایی که در راه دین تحمل کرده‌ بودند را همواره نگه داشته‌اند.

امام جمعه مراغه، «حر بن یزیدی ریاحی» را هم آزاده‌ای خواند که خودش را از بند نفس آزاد کرد و ادامه داد: بر همین اساس نیز امام حسین(ع) بر سر جنازه وی در کربلا اینگونه فرمود که «حر آزاده است».

آیت‌الله پورمحمدی همچنین با بیان اینکه این ایام با روزهای اسارت اهل بیت(ع) مصادف است، اضافه کرد: امام سجاد(ع)، حضرت زینب (س) ام کلثوم و فاطمه بنت ‌الحسین(ع) هم در زمره آزادگان هستند؛ آنان پیام کربلا را به مردم رساندند و مسیر عاقبت به خیری را انتخاب کردند.

«ابراهیم محمد حسینی»، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران مراغه نیز در این آیین بیان کرد: ۲۶ مردادماه، یادآور شجاعت و رشادت آزادگان عزیز و بازگشت غرورآفرین آنان است.

تکریم ۱۴۴ آزاده مراغه 
محمد حسینی: ۱۵ نفر از آزادگان مراغه به دیار باقی شتافته‌اند

وی آزادگان را مفسران فرهنگ ایثار و شهادت خواند و ادامه داد: حدود ۴۳ هزار آزاده در کشورمان وجود دارد که ۱۴۴ نفر از آنان سهم مراغه است.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از آزادگان مراغه به دیار باقی شتافته‌اند، افزود: برگزاری یادواره شهدای غریب برای چهار خانواده‌ مراغه‌ای که عزیزشان در ایام اسارت به شهادت رسیدند، از ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز آزادگان در سال جاری است.

«محمد حسینی» اظهار کرد: برپایی میز خدمت در محل مسجد جامع، اجرای برنامه‌های ورزشی و تجلیل از آزادگان در ادارات و محافل مختلف نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران مراغه برای پاسداشت روز آزادگان است.

به گزارش ایرنا در این آیین ۲ خانواده آزاده به نمایندگی از خانواده آزادگان این شهرستان به صورت نمادین تجلیل شدند.

تکریم ۱۴۴ آزاده مراغه 
تجلیل از ۲ خانواده آزادگان مراغه


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha