مجلس با رویکرد شایسته‌سالاری به ظفرقندی رای اعتماد دهد

تهران - ایرنا - رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت وزیر پیشنهادی بهداشت را فردی متخصص و مقبول در جامعه پزشکی ایران توصیف کرد و از نمایندگان خواست با رویکرد شایسته سالاری و انتخاب شایستگان، به «محمدرضا ظفرقندی» رای اعتماد دهند.

دکتر محمدرضا واعظ مهدوی دارنده نشان عالی دانش در آستانه آغاز جلسات رای اعتماد نمایندگان به کابینه دولت چهاردهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور و معرفی محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت: کابینه معرفی شده به مجلس، اجمالا کابینه خوبی است و همه اشخاصی که معرفی شده‌اند به پاکدستی و درستکاری معروفند تلاقی منافع ندارند.

وی افزود: همه این افراد در حوزه خودشان سابقه مدیریتی و توان اجرایی داشته‌اند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی دیدگاههای متنوعی دارند که اشکالی هم ندارد، یادآور شد: در دولت مرحوم آقای هاشمی و نیز دولت خاتمی و حتی روحانی هم سعی شد دیدگاههای مختلف در دولت حضور داشته باشند.

عضو شورای آینده ‌نگاری و نظریه‌پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: شرط اداره منسجم کشور هم این است که همه دیدگاههای مختلف در دولت احساس مشارکت داشته باشند.

واعظ مهدوی خاطرنشان کرد: همانطور که آقای پزشکیان بحث وفاق ملی را مطرح کردند، اجمالا اعضای کابینه همه خوبند.

مجلس با رویکرد شایسته‌سالاری به ظفرقندی رای اعتماد دهد
محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان

ظفرقندی شخصیتی شناخته شده در جامعه پزشکی است

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت گفت: در میان وزرای معرفی شده، یکی از بهترین‌ها دکتر ظفرقندی به عنوان شخصیتی شناخته شده در جامعه پزشکی است که برای تصدی وزارت بهداشت معرفی شده است.

واعظ مهدوی به بیان ویژگی‌های مدیریتی و اجرایی ظفرقندی پرداخت و گفت: وی سالها سابقه حضور در جبهه های جنگ را داشته و جزو پایه گذاران انجمن اسلامی جامعه پزشکان بوده است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت به معنی واقعی کلمه یک دانشمند و متخصص معتبر در عرصه علمی است که سابقه مدیریتی نیز داشته است.

واعظ مهدوی ادامه داد: او در دانشگاه تهران زمانی که خود آقای پزشکیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را بر عهده داشت و در واقع سوابق کاری او بسیار درخشان است.

استاد فیزیولوژی دانشگاه شاهد اظهار داشت: در حوزه نظام پزشکی ظفرقندی توانسته است در انتخابات رای جامعه پزشکی را بگیرد که نشانه مقبولیت و محبوبیت اوست.

وی با بیان اینکه ظفرقندی دیدگاههای عدالت‌گرا دارد و تمام سابقه‌اش با مستضعفان و فعالیت‌های خیریه و مناطق محروم و حوزه های عدالت عجین است، افزود: شاهدیم بسیاری از چهره های شاخص جناح‌های مختلف گروه پزشکی هم از ایشان حمایت کرده‌اند؛ یعنی ظرفیت های تخصصی و مدیریتی وزیر پیشنهادی مورد قبول است.

دارنده نشان عالی دانش تاکید کرد: به نظر من یکی از بهترین افرادی که پزشکیان برای کابینه معرفی کرده، ظفرقندی است.

گرایش سیاسی، شایسته سالاری را تحت شعاع قرار ندهد

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی بهداشت رویکرد سیاسی دارند و آیا این منش به وزارت بهداشت که دستگاهی تخصصی است، آسیب نمی زند، گفت: آسیب مهم تشکیلات در کشور ما و حتی جهان این است که شایسته سالاری تحت الشعاع قرار گیرد؛ یعنی وقتی اشخاص گرایش‌های سیاسی و جناحی دارند، شایستگان را کنار می زنند و سعی می کنند یک حب و بغضی در مورد افراد ایجاد شود.

واعظ مهدوی تاکید کرد: این در حالیست که شهید بهشتی به عنوان یکی از چهره‌های بزرگ شکل دهنده تشکیلات در جمهوری اسلامی درست عکس این را می گفت و عمل می‌کرد؛ ایشان می‌گفتند ما اگر فرد صاحب صلاحیتی را خارج از جناح و تشکیلات خود ببینیم و او بر فردی که داخل تشکیلات ما باشد - که آن موقع حزب جمهوری اسلامی بود - ارجحیت داشته باشد او را انتخاب می کنیم.

وی افزود: با همین رویکرد دیدیم در انتخاب نخست وزیر با اینکه شهید رجایی عضو حزب جمهوری اسلامی نبود و کاندیداهایی از حزب جمهوری اسلامی مطرح بودند، ایشان از رجایی حمایت کرد.

نگرش اسلامی بر انتخاب شایستگان تاکید دارد

دارنده نشان عالی دانش تصریح کرد: نگرش اسلامی به ما حکم می کند شایسته سالاری داشته باشیم و به شایستگان بهای بیشتری دهیم.

واعظ مهدوی ظفرقندی شخصیتی والا و توانمند در زمینه بهداشت است و انشاءالله نمایندگان مجلس نیز با رای اعتماد از او حمایت کنند.

این چهره برجسته نظام پزشکی کشور تاکید کرد: نمایندگان توجه داشته باشند که در قبال رای هایی که می دهند در پیشگاه خداوند مسئولند و اگر به فردی شایسته به خاطر اختلاف فردی، مسلکی، جناحی رای ندهیم به خاطر این رای ندادن در پیشگاه خدا مسئولیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha